Avatar billede dnw Nybegynder
31. januar 2007 - 22:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

loadbar dukker op ved boot og genstarter

Når jeg tænder for min computer så dukker der en loadbar op i bunden af skærmen. Loadbaren forestiller en lang række tynde rektangler, der står på højkant med små mellemrum. Lidt efter lidt bliver mellemrummene fyldt ud og loadbaren loader færdig.

I forbindelse med en afmontering af et sidepanel med fisk i skulle jeg hive en pumpe ud. Det er muligt at grafikkortet har fået et lille stød, da der skulle bruges lidt vold for at få pumpen ud. Det lader også til, at der kommer en lav raslelyd ud af blæseren fra grafikkortet når computeren startes op.
Hvad kan der være galt?

På forhånd tak
Daniel.
31. januar 2007 - 22:55 #1
det er helt normalt med den bar, men tryk på F8 under opstart og vælg deaktiver automatisk genstart, så kan du se hvilken fejlkode den kommer med, og skrive det her så vi har en ide om hvad det kan være (men kontroller at alle kort sidder korrekt og fast først)
Avatar billede dnw Nybegynder
31. januar 2007 - 23:25 #2
Der kommer en blå skærm frem hvor der står: a problem has been detected... osv.
*** STOP: 0x0000007B (0xF7A7A524,0xC0000034,0x00000000,0x00000000)
31. januar 2007 - 23:27 #3
nu igen.... du er den tredje eller fjerde jeg netop har læst om med denne fejl...

http://support.microsoft.com/kb/324103
Avatar billede dnw Nybegynder
01. februar 2007 - 11:56 #4
Du nævner at du har tidligere oplevet andre med samme problem. Ved du om de havde fundet en løsning på problemet? Jeg prøvede at skifte min grafikkort ud med et ældre et uden nogen forskel.

Kan det hjælpe at geninstallére Windows XP på ny?
Avatar billede makse Nybegynder
01. februar 2007 - 12:02 #5
Prøv at se efter om du har fået skubbet til et af kablerne der går til harddisken(e)
De skal sidde helt i bund.
Avatar billede dnw Nybegynder
01. februar 2007 - 12:05 #6
Alle kabler og stik sidder som de skal.
Avatar billede dnw Nybegynder
05. februar 2007 - 08:57 #7
Jeg har prøvet at boote op med en Windows XP CD, men uden held. Den vil simpelthen ikke acceptere den. Jeg har endda prøvet at løfte batteriet til BIOS for at genstarte det hele, men stadig uden held. Hvad kan jeg gøre? Hjælp!
Avatar billede screem_brille Novice
05. februar 2007 - 09:07 #8
har du kontrolleret for virus ?
Avatar billede dnw Nybegynder
05. februar 2007 - 09:48 #9
Jeg kan ikke engang komme ind i Windows, hvordan skulle jeg kunne tjekke for virus?
Avatar billede dnw Nybegynder
19. juni 2008 - 00:16 #10
NOBODY KNOWS