Avatar billede simlau Nybegynder
02. februar 2007 - 21:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lukkede porte på skole.

Hej eksperter

Jeg har det problem, jeg vil gerne spille computer ude på min skole i min pauser, fx tjekke min aktioner i wow, men skolen har lige fornylig lukket for portene til fx wow.
Det er som elev ikke mulig og komme i kontakt med it afdelingen :( .

Man kan komme på Internettet på skolen på 2 måder, gennem en ISA server hvor der før i tiden ikke var lukket for wow, cs, ect.. Men det er der nu.
Den anden måde er igennem HTTP Proxy server, hvor der kun er adgang til hjemmesider ect. Har forsøgt at tvinge wow til at gå igennem denne den proxy men uden held, ved hjælp af freecap.

Er der nogle der har et forslag til en løsning??
Har tænkt lidt over at en vpn forbindelse hjem til mig selv måske kunne være en mulighed, og så ud i verden der fra. Er det muligt og hvis det er hvordan er det muligt?

Deler gerne rigtig mange point ud for det her, også hvis det bare er nogle der kommer med et bud på et løsning, vil gerne bruge 1000 points på det her hvis det er.

Hilsen Simon
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2007 - 21:51 #1
hvis IT afdelingen kan ders arbejde er der lukket for alt, undtagen præcis det der er vurderet bør være tilladt, så jeg vil sige nej der er intet du kan gøre (jo hvis du har en 3 telefon og benytter den som internet opkobling)
Avatar billede simlau Nybegynder
02. februar 2007 - 22:22 #2
Jeg ved at du kan lave en vpn forbindelse og igennem netværket, men hvordan man gør det ved jeg ikke, kan man evt bruge sådan en?

3 telefon og betal 10 kr pr megabyte? aldrig i livet.
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2007 - 22:25 #3
hvordan ved du at du kan lave en VPN forbindelse, der er flere ting der skal være åbnet for før det kan lade sig gøre (protokol 47 aka GRE trafik, og enten 1723 for PPTP, eller 1703 mener jeg det er for LLTP trafik).
Avatar billede simlau Nybegynder
02. februar 2007 - 22:41 #4
Men jeg ved at nogle af lærende bruge noget med vpn forbindelser, så er tænkte om det var mulighed. Jeg vil bare vide om det er muligt at lave en vpn forbindelse hjem til mig selv og så bruge min internet linje der hjemme til at spille over?
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2007 - 22:43 #5
det kan jeg ikke svare på, da jeg ikke har opsat netværket, og har derfor ingen kendskab til hvad der er åbent for i indgående og udgående trafik, men mit bud er nej det er der lukket for. (der kan være åbnet for det på bruger niveau, så lærene kan, men ikke elever)
Avatar billede simlau Nybegynder
02. februar 2007 - 23:12 #6
ok tak for hjælpen, så må jeg bare indfinde mig med der ikke er nogen løsning. Du får dine points for hjælpen.
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2007 - 23:15 #7
bemærk jeg siger ikke at der ER umuligt, men at det højst sansynligt ikke er muligt, så der er da et håb, men det er ikke stort.
Avatar billede simlau Nybegynder
03. februar 2007 - 02:09 #8
Så gider jeg ikke bruge flere timer på at få et eller andet fusk til at virke. Er glad for at få et svar.