Avatar billede reb Nybegynder
06. februar 2007 - 08:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

åbning af porte igennem 2 routere.

Hej.

Jeg har en CC forbindelse, hvor jeg som indgående modem har en zyxel routere fra CC siddende.
Indtil i går havde jeg bare en switch siddende efter til deling af internet, og havde derfor indtil igår ikke noget problem med at have port 31093 åben via den.

Nu har jeg så fået en linksys WRT54GL trådløs router med indbygget switch, og nu kniber det med at på åbnet ovennævnte port igennem den trådløse router.

mine interne IP-info efter Zyxel routeren er:
IP Address: 10.0.0.1
IP Subnet Mask: 255.255.255.0
DHCP: Server
DHCP Start IP: 10.0.0.2
DHCP Pool Size: 32

og min portforwarding er:
Start Port No.  End Port No.  IP Address
31093          31093        10.0.0.3

i linksys´en er mine data således:

Login Type :  Static
      IP Address :  10.0.0.2
    Subnet Mask :  255.255.255.0
    Default Gateway :  10.0.0.1

med intern ip:
internet IP adr: 10.0.0.2
Local IP Address :192.168.1.1

DHCP server er enabled, og min portforwarding er:

Application Start End Protocol IP Address Enable
            31093 31093 TCP/UDP 192.168.1.101

men med denne konfiguration, er min port lukket iflg. http://www.utorrent.com/testport.php?port=31093

Er der nogen, der kan hjælpe mig til at få åbnet hele vejen igennem for denne port ?

mvh
Rene´
Avatar billede screem_brille Novice
06. februar 2007 - 08:42 #1
fejlen er at du forwarder til 10.0.0.3 den ip er der jo intet der lytter på (eftersom du har et kabel mellem zyxel og linksys), og kun det, du skal forwarde alt til linksyn routeren, og i den forwarde trafikken til den korrekte ip på lan siden af linksyssen.
Avatar billede reb Nybegynder
06. februar 2007 - 08:46 #2
Hvad skal jeg så forwarde til ?
Avatar billede screem_brille Novice
06. februar 2007 - 08:47 #3
se det fra zyxel routeren, der har du en ting siddende (den næste router), den har IP 10.0.0.2 og zyxelen 10.0.0.1 hvad er den eneste IP der har mulighed for svar på ? (linksyssen, der sidder jo ikke andet), og du sender trafikken til 10.0.0.3 der er på det sted ingen maskiner med den ip, og sendes derfor til ingenting.

Hvis du derimod sender alt trafik til linksyssen, og fra den forwarder porten til en bestem ip, og der er en maskine på denne ip, så vil du (set fra zyxel routeren) også få et svar.
Avatar billede jacla Nybegynder
06. februar 2007 - 08:48 #4
Avatar billede screem_brille Novice
06. februar 2007 - 08:49 #5
alt trafik i zyxel routeren skal forwardes til 10.0.0.2, det mest optimale var hvis du kunne disable nat /pat, og få den offenlige IP, på lan siden også, men det ved jeg ikke om den router understøtter.
Avatar billede reb Nybegynder
06. februar 2007 - 08:53 #6
Sejt. Det virkede... Tak for indsatsen, og den hurtig hjælp..
Avatar billede screem_brille Novice
06. februar 2007 - 08:57 #7
det var sån lidt ;)