Avatar billede 1003 Nybegynder
09. februar 2007 - 12:52 Der er 8 kommentarer

psu blæser larmer

Hejsa Jeg har et lille problem. jeg har en pc, som skal bruges til video overvågnig, og skal være lukket inde i et skunkrum. problemet er, at psu blæseren larmer som en sindsyg. kan jeg ikke bare klippe den af?????
det er en AMD 1,1 Ghz den står stille og kører et meget lille program, der ikke bruger mange resourser. hvis jeg nu monterer en afbryder, så jeg kan tænde, når jeg skal til at se billeder og videosekvenser, så når den arbejder, så kører den ! Hvad siger eksperterne ?
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 12:55 #1
det ville være dumt, så bliver den jo ikke kølet, og den vil brænde af (især den cpu, de brændte af på under 5 sek uden køler...)

Det ville være smartere at udskifte blæseren ;)
Avatar billede 1003 Nybegynder
09. februar 2007 - 13:02 #2
Det er jo IKKE Cpu men PSU (PowerSUpply) strømforsyningen som jeg ville slukke.
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 13:04 #3
sorry, men det er stadig ikke smart, hvis den ikke køles vil den brænde af, og det er heller ikke godt at sætte den i et skab /aflukket rum), der kommer jo ingen ny kold luft.
Avatar billede venturer Nybegynder
09. februar 2007 - 13:10 #4
Enig med brille.
Overvej at skaffe en mindre maskine (f.eks. en VIA Micro ITX) med ekstern strømforsyning. Den bruger MEGET mindre strøm, siger ikke et kvidder, og kan sagtens lukkes ind i et mindre rum som f.eks. en skunk.
Ellers skal kan du købe en passivt kølet PSU. Den er bygget til at køre uden blæsere og har derfor større overflade til at komme af med varmen.
Og uanset hvad bør du have et eller to lufthuller til rummet hvor maskinen kommer til at stå i, hvis det er mindre end en kubikmeter.
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 13:13 #5
for at give en ide om varme udviklingen, jeg har en dual P3 600Mhz stående på loftet i et halvåbent skab, selv når temepraturen er under frysepunktet (sidst jeg så temp på den var der -6 på loftet) der var internt i maskinen +8 på diskene, og cpuerne var +13 og +14 grader
Avatar billede 1003 Nybegynder
09. februar 2007 - 13:20 #6
Kan man så lægge en modstand ind, så jeg dæmper spændingen.

rummet er 1x1 m og det er i sverige, så om vinteren er jeg ikke så bekymret :-)

ville evt dæmpe blæseren i den tid, vi er deroppe, og så lade den larme når vi ikke er der.
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 13:22 #7
du kan udskifte blæseren ? hvis du alligevel vil skille den ad, kan du ligeså godt skifte den ;)
Avatar billede 1003 Nybegynder
09. februar 2007 - 13:28 #8
ville ikke bruge penge på det :-)