Avatar billede Angelo Praktikant
09. februar 2007 - 23:17 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk - sinalstyrke høj, men kan ikke komme på nettet

Jeg har nogen jeg skal lave trådløse net for, og det lyder til at de har forbindelse til deres Access point, da den siger at der er godt sinal, men deres netværk kører som vinden blæser?? Jeg har tænkt på at det kan være fordi der er netværk i nærheden der står på samme kanal eller en der er tæt på.

Har brug for hjælp, da jeg skal hjælpe dem i morgen.

De har et 11 mbit Linksys.

På forhånd tak.
Avatar billede jacla Nybegynder
09. februar 2007 - 23:55 #1
Du kan downloade et program der hedder netstumbler http://www.netstumbler.com/downloads/

Med dette program kan du se alle netværk i nærheden og deres navn om de er kodet samt kanal og signalstyrke mv.

Prøv evt. at sætte KEEP ALIVE til og vælge en anden kanal, hvis netstumbler finder flere net på samme kanal.

vh Jan C
Avatar billede jacla Nybegynder
09. februar 2007 - 23:57 #2
Det kan måske bare være antennen der skal drejes en smule.
Avatar billede jacla Nybegynder
10. februar 2007 - 00:15 #3
Avatar billede Angelo Praktikant
10. februar 2007 - 00:55 #4
Det handler om 4 computere, der hele tiden falder af nettet, selvom signalet er godt. så jeg vil prøve at sætte funktionen "keep alive" på access pointet. Og se om det kan hjælpe på det. Det er første i morgen jeg kan kigge på det. på forhånd tak.
Avatar billede jacla Nybegynder
10. februar 2007 - 01:27 #5
Velbekomme og held og lykke  :)
Avatar billede movingrok Nybegynder
10. februar 2007 - 10:31 #6
En anden mulighed er at opdatere firmwaren på deres access point
Avatar billede Angelo Praktikant
10. februar 2007 - 20:31 #7
Jeg har været ude og kigge på deres net, og det ser ud til at det Wireless accesspoint ikke fejler noget. Det er højt signal, og routeren giver computeren en ip. men som jeg kan se det, så får Linksys-routeren ikke en ip. Og foran den har de en speedsteam 5158 SDSL router koblet til deres ADSL-modem, men det ser ud til at der ikke er hul igennem. Jeg har prøvet at fejlsøge, ved at bruge udlukkesmetoden. Og hvis jeg sætter Linksys-Wireless router(4 Ethernet port) til ADSL-modemet, så kan man stadig ikke komme på nettet. Og jeg har prøvet med en anden router, og det hjælper heller ikke.
Kan det være ADSL-modemet der er defekt? og hvis ja - hvordan kan man tjekke om det er defekt? eller hvad kan der være galt. Håber i kan hjælpe derude, da de ikke kan komme på nettet, og de bruger det meget. på forhånd tak.
Avatar billede movingrok Nybegynder
10. februar 2007 - 21:26 #8
Du kan jo prøve om du får en IP på en pc der er direkte koblet på Speedsrteam routeren
Avatar billede Angelo Praktikant
10. februar 2007 - 21:35 #9
Det har jeg prøvet på, og det gør den ikke. Jeg har også prøvet at fjerne speedstream routeren, og kun sætte Liksys´en til. men der kommer heller ikke hul gennem. og så har jeg prøvet at sætte pc´en direkt til adsl-modemmet, og der sker ikke noget. så det er derfor jeg tror at der er noget galt med modemmet.
Avatar billede movingrok Nybegynder
10. februar 2007 - 22:22 #10
Du skal bare lige være klar over at når du ændrer det modem der sidder på adsl'en - skal udstyret være slukket ca 1 time, når det er TDC - også selv det med fast IP -
Avatar billede Angelo Praktikant
10. februar 2007 - 23:06 #11
ok - det var langt tid. Det vil jeg prøve at sige til dem i morgen. Og så se om de kan komme på igen.
Avatar billede jacla Nybegynder
11. februar 2007 - 19:37 #12
held og lykke :)

NB! hvis ikke så må vi finde en anden løsning ;)
Avatar billede Angelo Praktikant
12. februar 2007 - 00:15 #13
Der er nu sket det ifg. min bekendt, at der nu ikke er lys i ADSL-modemet + Routeren. Jeg har talt med TDC-support, og de siger at modemet + router er brændt af. Det er ikke noget problem at få byttet modemet i en TDCbutik, men det er straks værre med Routeren. Den skal først konfigureres. Hvilket betyder at der går nogen dage, før det kommer frem. Min bekendt er meget afhængig af sit internet, da hun arbejder hjemme. Er det muligt at få en anden router til at virke, ved at taste Kundenr. + password ind i routeren(PPP)? hvis ja. Er det noget problem at få en kode af TDC?(går udfra at kundenr. står på deres regning.) Tak for jeres forløbig super hjælp.;o)
Avatar billede movingrok Nybegynder
12. februar 2007 - 01:31 #14
Når hun får sit modem og sætter det på - kan du/I sætter en pc direkte på modemet og få adgang til internettet. Routeren bruger du når du skal have mere end een pc på nettet. Når routeren så kommer skal hun bare have slukket for sit udstyr ½-1 time og så burde det bare spille igen.
Avatar billede Angelo Praktikant
01. marts 2007 - 00:47 #15
Tusind tak for jeres foreslag, hun er kommet på nettet via hjælp fra TDC. De har oprettet en fast dynamisk ip, istedet for en statisk ip. Og så er der kommet liv i forbindelsen. men det er stadig ustabilt, og jeg bliver nok nød til at oprette en ny tråd, da problemet har ændret sig...jeg er ved at få grå hår af deres net, og de er super afhængig af det.