Avatar billede fastpoint Nybegynder
16. februar 2007 - 14:22 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

kan ikke sætte id og name attributter i tags

Jeg har lyst til at smadre min pc og brænde et par microsoft cd'ere af.

og nu til problemet:)

hvorfor virker det her ikke??

HtmlInputCheckBox checkbox = new HtmlInputCheckBox();
checkbox.Attributes.Add("name","CheckEt");
checkbox.Attributes.Add("id","2");

har også prøvet CheckBox fra webcontrols, men den der endnu værre.

output er dette <input name="_ctl1" type="checkbox" id="2"/>

name attributten gider slet ikke!!
Avatar billede snepnet Nybegynder
16. februar 2007 - 16:58 #1
HtmlInputCheckBox chk = new HtmlInputCheckBox();
chk.Name = "checket";
chk.ID = "2";

Mvh
Avatar billede fastpoint Nybegynder
16. februar 2007 - 17:39 #2
desværre snepnet:(
det er også afprøvet:)
det giver mig dette output <input name="2" type="checkbox" id="2"/>
har du et andet forslag?
Avatar billede fastpoint Nybegynder
16. februar 2007 - 17:43 #3
Det er meget mystisk for fjerner man helt ID = "2" og kun sætter værdien for Name vil den udskrive _ctl1.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
16. februar 2007 - 20:00 #4
Det er fordi det er en server generet kontrol og alle kontroller generet i codebehind vil have et unikt id og name.
Avatar billede snepnet Nybegynder
17. februar 2007 - 10:02 #5
Ahh... ja - det er jo det der er dit issue... Troede du var trist over at du slet ikke fik en name attribut, men det gør du jo :o)
Det er korrekt hvad chaos skriver - bortset fra at det ikke er unikt for om du laver det fra din kode, eller deklarativt i din markup.
Frameworket kan ikke fungere, hvis kontrollerne ikke har unikke id's, hvilket så er fikset ved, at selv samme framework sørger for at du får det.
Det kan du ikke gøre noget ved.
Mvh
Avatar billede fastpoint Nybegynder
20. februar 2007 - 14:01 #6
Det virker fint nu. Løste det med <span> tags
og CheckBox istedet for HtmlInputCheckBox.
<span> tags må gerne have samme name:) Det er heller ikke et control, men CheckBox opretter selv span tags når man ændre name og giver span, så det må være microsoft der mener det er bedst på den måde.

dr_chaos vi deler.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. februar 2007 - 15:44 #7
ok svar :)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. februar 2007 - 15:44 #8
pokkers svar :) even