Avatar billede tip Praktikant
23. februar 2007 - 11:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

mus bevæger sig automatisk

Vi er igang med at lave en hjemmeside som indeholder nogle felter som skal udfyldes af brugeren. Vi vil gerne guide brugeren rundt på hjemmesiden. Findes der en måde hvor man kan optage musens navigering rundt på hjemmesiden uden at bruge decideret video af skærmen for det fylder rigtigt meget. Jeg synes at have set et sted at brugeren trykker på en knap der f.eks. hedder vis hvordan og derefter bevæger musen sig rundt på hjemmesiden med forklaringer til osv.?? DET HASTER!!!!!
Avatar billede coderdk Praktikant
23. februar 2007 - 11:29 #1
Nej det kan man heldigvis ikke. Du kan dog lave en ActiveX-applikation som kun kan køre under Internet Explorer, og som brugeren skal give tilladelse til, som måske kan gøre det...
Avatar billede tip Praktikant
23. februar 2007 - 13:00 #2
Det er ikke brugerens musbevægelser som vi vil optage. Vi vil vise hvordan en bruger kan udfylde en formular. En slags demo som vi har lavet på forhånd.
Avatar billede tip Praktikant
23. februar 2007 - 13:00 #3
så jeg ved ikke hvad du mener med heldigvis
Avatar billede coderdk Praktikant
23. februar 2007 - 13:10 #4
Jeg mener heldigvis at en hjemmeside ikke kan styre brugerens mus ;)

En video af skærmen behøver ikke fylde så meget. Der er masser af screen-recordere der gør et godt arbejde og kan levere flash-videoer...

Prøv at kigge på del.icio.us bogmærkerne for "screenrecorder":

http://del.icio.us/search/?fr=del_icio_us&p=screenrecorder&type=all
Avatar billede tip Praktikant
26. marts 2007 - 14:57 #5
Det jeg forestiller mig er det som denne pokerskole har lavet
http://da.partypoker.com/how_to_play/poker_school/interactive_tutorial.html#
Avatar billede coderdk Praktikant
26. marts 2007 - 15:31 #6
Er det ikke bare en screen recorder? For den styrer da ikke min mus...
Avatar billede tip Praktikant
26. marts 2007 - 15:53 #7
jo det er det nok. Men jeg har prøvet en screen recorder og det fylder helt vildt mange mb. Og jeg har prøvet at komprimere den men det er slet ikke nok.
Avatar billede tip Praktikant
25. december 2010 - 14:52 #8
lukker