Avatar billede medusa Nybegynder
26. februar 2007 - 15:03 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Replikering uden Notesklient

Kan man repliker en database dagligt på en pc om ikke har Notes klienten?
Hvis ja: Hvad kræver det ? På pc'en og evt serveren ?
Avatar billede cdelicht Nybegynder
26. februar 2007 - 15:06 #1
nej, men du kan fil-kopiere databasen fra serveren til pc'en...
Avatar billede medusa Nybegynder
26. februar 2007 - 15:11 #2
Hvordan gør man det automatisk? Agent eller sådan noget ?
Avatar billede medusa Nybegynder
26. februar 2007 - 15:33 #3
Glem spørgsmålet, det må server-nørderne finde ud af.
I stedet vil jeg gerne vide hvad der skal til for at åbne en lokal database i ens webbrowser?. Troede det var nok at sætte Anonymous på ACL'en med det virker ikke (for mig ), så måske mangler jeg noget.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
26. februar 2007 - 15:38 #4
du kan ikke vise en lokal database i en browser - det kræver tilgang til dtabasen via HTTP porten i serveren, dvs. det kræver en Domino server...
Adgang via ACL er således ikke (endelig) afgørende...
Avatar billede medusa Nybegynder
26. februar 2007 - 15:44 #5
:-(
Jeg er så nødt til at komme med det ultimative dumme spørgsmål: kan man så installer Domino server på en pc eller er det over-kill?
Avatar billede cdelicht Nybegynder
26. februar 2007 - 15:47 #6
:-)
Det kan man sagtens. Om det er over-kill? afhænger af formålet. Har det selv til demo formål, lokal udviking mv.
Avatar billede medusa Nybegynder
26. februar 2007 - 15:53 #7
Ok, lige for at opsummere:
Man installer Domino serverne på pc'en, får server-nørderne til at lave en fil kopiering fra produktionsserveren til pc'en, og så åbner man databasen i browseren.

(Er du NotesAdministrator eller udvikler?)(bare nysgerrig :-)).
Avatar billede cdelicht Nybegynder
26. februar 2007 - 16:01 #8
Opsummering:
Du installerer en Domino server på pc'en og kan derefter replikere mellem denne og server-serveren, SAMT åbne din appl. i brovseren.
Jeg er IBM Certified Application Developer (CLP i Notes programmering), med indblik i Notes administration (der er man nødt til at have som udvikler)
Avatar billede jogii Nybegynder
26. februar 2007 - 16:19 #9
Man kan nu godt åbne en lokal database i en webbrowser. 2 metoder:

1. Installation af Domino Designer. Den har en indbygget HTTP-task med, som man kan previewe sine databaser med (og mens HTTP-tasken kører, kan andre personer faktisk også åbne dine lokale databaser i en browser ved at indtaste dit lokale IP-nummer).

2. DOLS-enable sin appliklikation. DOLS står vistnok for Domino Offline Service.
En DOLS-enablet database kan replikeres ned lokalt via en Webbrowser. I DOLS er der også indbygget en Webserver (igen en HTTP-task magen til den der følger med Domino Designer og nærmest identisk med HTTP-tasken på en server)
Avatar billede medusa Nybegynder
26. februar 2007 - 18:27 #10
Aha, spændende. Det lyder som om jeg har lidt research og læsning at dyrke. DOLS lyder som en go' løsning.

Tusind tak til jer begge.