Avatar billede bromer Nybegynder
26. februar 2007 - 16:26 Der er 1 kommentar

Udtræk RANK og et snip af resultat i fulltext search.

Hej.

Jeg har en tabel med et fulltext index på 2 kolonner. Tabelstrukturen er nogenlunde sådan her:

page(title,content,..)

Jeg skal søge på tile og content med en fulltext, og vil gerne have udtrykket følgende:

o Hele rækken fra page.
o En rank over hvor godt rækken passer på søgningen. Matches i title bør vægte højere end i content.
o En snip af hvad i content og title der rent faktisk matchede. En markering af selve ordene ville være super også.

Selve fulltext søgningen fungerer fint, da jeg kan få fine resultater med CONTAINS eller CONSTAINSTABLE, men jeg er usikker på hvordan jeg får trukket et snip ud, og hvordan jeg vægter kolonnerne forskelligt.

Håber I har nogle pointers.
Avatar billede Syska Mester
06. marts 2007 - 21:42 #1
SELECT substring([content], 0, 250) from t1

sådan kunne man gøre, ved ikke omd er er bedre måder ..... det kan kan jeg desvære ikke svare på ..

// ouT