27. februar 2007 - 17:53Der er
10 kommentarer og 1 løsning
Sagsbehandlingssystem med sagsmappestyring
Jeg er i gang med et større projekt, som bl.a. omfatter udvikling af en form for sagsbehandlingssystem, som i sin enkelthed består af en række inputdatabaser/klienter og een output sagsbehandler del.
En typisk sag kan bestå af data, som udelukkende indtastes og gemmes i databasen, men kan også bestå af een eller flere vedhæftede sagsakter/dokumenter.
Her var det så, at jeg ville have brugeren til at svare på om der skulle vedhæftes filer til sagen, hvorefter der blev oprettet en filmappe på et nærmere angivet sted. Mappen skulle være navngivet i forhold til det aktuelle sagsnummer, og brugeren skulle så kunne gemme de tilhørende filer/dokumenter i dette filbibliotek.
Når sagsbehandler så ved fremsøgning får en sag til besvarelse, skulle denne kunne pr. automatik kunne hente/åbne de vedhæftede filer i det aktuelle bibliotek.
Du kna oprette en mappe med et givent navn således. Det er da en begyndelse. Testdb???
Private Sub Kommandoknap0_Click() a = InputBox(Prompt:="Indtast på hvilket drev mappen skal oprettes:", Title:="Drev", Default:="") b = InputBox(Prompt:="Indtast mappens navn:", Title:="Mappe", Default:="") If Dir(a & ":" & "\" & b, vbDirectory) = "" Then MkDir a & ":" & "\" & b MsgBox "Mappen" & vbNewLine & vbNewLine & a & ":" & "\" & b & vbNewLine & vbNewLine & "er nu oprettet." Else: MsgBox "Mappen eksisterer i forvejen." Exit Sub End If End Sub
Hej Mugs > sorry, jeg kan ikke sende mit hoved via mail, men processen er tiltænkt således :
1. Brugeren opretter en sag ( kundenummer, navn o.s.v. ) 2. Når sagens grundelementer er udfyldt, godkendes sagsoprettelsen, hvorefter sagen tildeles et sagsnummer, en oprettelsesdato og en deadline. 3. Bruger skal nu tage stilling til om sagen er oprettet på baggrund af A eller B. 4. Hvis A ( ingen dokumenter ), så skal brugeren indtaste nogle flere oplysninge i databasen. 5. Hvis B ( dokumentation vedhæftet ), skal systemet generere en mappe et foruddefineret sted ( styret af en stamdata tabel ). Mappen skal automatisk navngives med sagsnummeret, som består af både nummeriske og alfanummeriske karakterer ( eksempel KB-S : 00000001 ) 6. Denne mappe skal så fungere som target for de filer der skal vedhæftes.
Der er vel ingen problemer med at tildele variablerne a og b værdier fra formularen. Jeg har et lille system der ligner meget det du skitserer. Det er en database i Acces med nogle nøgledata med opskrifter. Hver opskrift henviser så til en mappe hvori opskrifterne ligger som word-filer der åbnes ved tryk på en knap. Du må gerne få den til inspiration.
jeg vil også mene, at du kan gøre det på samme måde, som du indsætter billeder i access, ved at indsætte en tekststreng som henviser til en bestemt mappe.
Det lyder interessant at kunne oprette mapper, jeg havde et spørgsmål vedr. vedhæftning af filer som du svarede på for en uges tid siden , er der mulighed for at jeg må se din database med mappeopretning: civil05@gmail.com vh Anders
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.