Avatar billede datasource Nybegynder
03. marts 2007 - 12:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvilken Linux Version ?

Hej Eksperter

Jeg har en lidt ældre DELL computer en Optiplex GX150.
Den har en Pentium 3 processor og 256 mb ram.

Den vil jeg gerne installere Linux på..men jeg ved bare ikke hvilken dist. og hvilken version jeg skal vælge ?
Avatar billede ali.k Nybegynder
03. marts 2007 - 12:44 #1
Ubuntu vil ikke være et dårligt valg.
Avatar billede ali.k Nybegynder
03. marts 2007 - 12:45 #2
Men det kommer lidt an på om du skal køre desktop, server eller hvad du nu skal køre?
Avatar billede datasource Nybegynder
03. marts 2007 - 12:59 #3
Jeg skal primært køre det som desktop, kan være jeg skal bruge den som server, men det er kun til "eget forbrug".
Avatar billede ali.k Nybegynder
03. marts 2007 - 13:12 #4
Til det formål vil jeg anbefalde Ubuntu.
Avatar billede ali.k Nybegynder
03. marts 2007 - 14:09 #5
Svar.
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2007 - 14:10 #6
Ja, Ubuntu er et godt valg. Den nyeste version er 6.10. Der kommer en ny version til april, (7.04, bliver versionsnummeret)
Avatar billede datasource Nybegynder
03. marts 2007 - 14:40 #7
Okay..jeg siger mange tak ;)

Jeg har dog lige et spørgmål til - lige nu bruger jeg Dreamweaver til hjemmesider, findes der et lignende program til Linux ?
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2007 - 14:48 #8
Så vidt jeg ved er der nogle stykker, men du skal ikke forvente, at de har samme kvalitet som Dreamweaver. Hvis det er et must for dig at køre det program, bør du overveje at lave en dual-boot installation, således at du har både Windows og Linux på den samme maskine.
Avatar billede datasource Nybegynder
03. marts 2007 - 15:12 #9
Okay..jeg siger mange tak..hvis du gider lægge et svar palau så skal jeg give point !
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2007 - 15:16 #10
Ellers tak, Bare giv dem til Ali.k :-)
Avatar billede datasource Nybegynder
09. marts 2007 - 21:55 #11
Okay ;)