Avatar billede thegod117 Nybegynder
11. marts 2007 - 19:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Printe via netværk igennem to routere

Hej. Jeg har for et års tid siden sat en trådløs router op da jeg fik en bærbar og ikke gad at bøvle med kabel.
Denne trådløse router er sat til en anden router, hvor i der er en anden computer med printer tilsluttet. Mit spørgsmål er så: Er der nogen måde at få Windows til at finde den printer som er tilsluttet én router længere ude end normalt? Hvis jeg bare sætter min computer direkte til den første router (den tættest på computeren med printer) så er der ikke noget problem i at finde den.
Nogen der har nogen forslag?
Lige for at gøre klart hvordan min opstilling er:
Bærbar ->trådløs-> Router ->kabel-> Router ->kabel-> computer med printer ...
Avatar billede leif Seniormester
11. marts 2007 - 19:44 #1
Hvis de 2 routere kører med hver sit IPrange skulle der ikke være noget i det !

Men du kan ikke søge efter den, men skal manuelt tilføje den via IPadressen
Avatar billede thegod117 Nybegynder
11. marts 2007 - 19:47 #2
De kører med forskellig IPrange. Hvordan er det lige man tilføjer en printer/et netværkssted manuelt via ip? :D
Avatar billede leif Seniormester
11. marts 2007 - 19:51 #3
En printer:
Start -> Printere -> Tilføj printer -> Næste -> Lokal Printer (Fjern Find og Installer) -> Næste -> Opret en ny port -> Standard TCP/IP port -> Næste -> Næste - > Indtast IPadressen -> Næste -> Vælg printer driver og kør guiden færdig
Avatar billede thegod117 Nybegynder
12. marts 2007 - 13:53 #4
Kan ikke lige umildbart få det til at virke... Guiden der skal lave en ny TCP/IP port kan ikke finde ud af at konfigurere printeren korrekt....
Avatar billede thegod117 Nybegynder
09. september 2007 - 16:13 #5
Fik det til at virke ved bare at fjerne den ene router. Krævede noget mere arbejde, men det virkede da :-)