Avatar billede faxy Nybegynder
16. marts 2007 - 12:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tjekke om service kører

Jeg sidder med et irriterende problem efterhånden.

skal tjekke om en service kører eller er stoppet, og har ledt halvdelen af nettet igennem.

alle bruger serviceprovider, og servicecontroller.

men der siger VS 2005, bare jeg er dum den ikke kender det.

så nu må jeg altså spørge om hjælp.
Avatar billede thomashove Nybegynder
16. marts 2007 - 13:05 #1
har du husket at tilføje en Reference til System.ServiceProcess i dit projekt.
hvis ikke gøres det under "Website->Add Reference->System.ServiceProcess"
Avatar billede thomashove Nybegynder
16. marts 2007 - 13:11 #2
og her lidt ex. kode til hvordan den kan bruges:

Dim services() As System.ServiceProcess.ServiceController

Dim i As Integer

services = System.ServiceProcess.ServiceController.GetServices()

For i = 0 To services.Length - 1
  If services(i).ServiceName = "Wibble" Then
    If services(i).Status = ServiceControllerStatus.Stopped Then
      services(i).Start()
    End If
Next

...kode fundet på nettet - så den er utestet ;-)
Avatar billede faxy Nybegynder
19. marts 2007 - 13:12 #3
nej havde ikke lavet en add reference. det manglede, men koden du fandt fik jeg ikke til at fungere men fandt tilgængel dette, og det virker smukt

    Function CheckIfServiceIsRunning(ByVal serviceName As String) As Boolean

        Dim mySC As ServiceProcess.ServiceController
        mySC = New ServiceProcess.ServiceController(serviceName)
        If mySC.Status = ServiceProcess.ServiceControllerStatus.Stopped Then

            ' Service isn't running
            Return False
        Else
            If mySC.Status = ServiceProcess.ServiceControllerStatus.Running Then
                ' Service already running
                Return True
            End If

    End Function

så smid du bare et svar
Avatar billede thomashove Nybegynder
19. marts 2007 - 13:16 #4
super - glad for at du fik det til at køre...