Avatar billede tumebone Nybegynder
17. marts 2007 - 14:44 Der er 3 kommentarer

hvordan Formater?

hej jeg har bestildt ny com, den kommer med en masse forinstalleret programmer som jeg ikke vil bruge. jeg tænker formatere hdd men har ikke noget disk drev hvordan formatere jeg nemest hdd når computeren kommer.?
Avatar billede Slater Ekspert
17. marts 2007 - 14:48 #1
Har du ikke noget CD drev?
Hvordan vil du så installere Windows efter du har formateret?
Avatar billede tumebone Nybegynder
18. marts 2007 - 19:18 #2
har ikke noget diskette drev, jeg har kun prøvet at formatere en hdd med en win 98 diskette før. er der andre muligheder? helst ikke med vista dvdén da det er en recovery dvd.
Avatar billede Slater Ekspert
18. marts 2007 - 23:09 #3
Hvis det kun er en recovery-dvd du har, kan du vel stadig ikke installere systemet igen efter en formatering, og så er det ret dumt at gøre.

Du har brug for en CD du kan installere fra. Og hvis du har sådan en, kan du også bruge den til at formatere med. Hvis du ikke har sådan en, er du alligevel på skideren, da du ikke vil kunne installere styresystemet igen.