Avatar billede thegod117 Nybegynder
24. marts 2007 - 13:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Genopretelse af Windows

Hej alle ...
Jeg har en bærbar som ikke længere kan starte op :(
Den kommer fint frem til Windows boot billedet (Der hvor der står Windows XP og så der er en streg nede i bunden der bevæger sig)
Når den så kommer videre fra dette billede kommer der en blå skærm frem med en masse tekst, dette skærmbillede bliver der kun meget kort tid, så det er ikke muligt at læse hvad der står. Derefter starter computeren op forfra...
Jeg er HELT på bar bund med hvad jeg skal gøre for at få den til at virke igen...

Jeg har prøvet fejlsikret tilstand, der får jeg samme fejl.
Har prøvet at boote fra windows installationen, og der kan jeg så kommer frem til en "genoprettelseskonsol", hvor jeg også er helt lost. Har fået læst mig frem til hvordan man laver chkdsk hvilket computeren er igang med nu..

Alt hjælp modtages med kyshånd.

TheGod
Avatar billede haverslev Novice
24. marts 2007 - 13:49 #1
Er det denne du kører i Genroprettelseskonsol ?
Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1                (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter

Hvis ja og den ikke hjælper, så kan du udvide den med følgende:
der vil også komme nogle spørgsmål, som du skal svare på, f.eks med Y osv.
Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1        (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  fixboot            (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  bootcfg /rebuild  (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter

Se forklaringen til bootcfg /rebuild her:
http://support.microsoft.com/kb/291980
Avatar billede thegod117 Nybegynder
24. marts 2007 - 13:51 #2
Ja, det er det jeg kører... Vil prøve det andet når den er færdig og det ikke har hjulpet...
Avatar billede thegod117 Nybegynder
24. marts 2007 - 14:32 #3
Min tjek + reparation af disken fik den op og køre igen.. Takker alle som hjalp, og vil huske alle jeres råd til næste gang lortet går kold.. :D