Avatar billede andersenph Nybegynder
27. marts 2007 - 13:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til lidt kølerproblem

Hejsa

Udskiftede dødt ecs bundkort til et Asrock i en Acer power F1

Foretog derefter en repair af Windows XP Pro med SP2.

Nu kører cpufan med ca. 6000 omdrejninger konstant.

På det gamle bundkort startede den blæseren op på fuld skrue et kort øjeblik, men faldt så til næsten lydløs.

http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=P4i65G&s=n
Det nye bundkort.

Det gamle. Eller det, der kommer tættest på:
http://www.ecs.com.tw/ECSWebSite/Products/ProductsDetail.aspx?DetailID=392&CategoryID=1&DetailName=Feature&MenuID=45&LanID=0

Jeg kan i bios ikke stille på noget for at få hastigheden ned.

Kabler og stik passer korrekt. Det er 3 pins stik og ground passer overens.

Spørgsmålet er om jeg skal lave en format C, eller om der er dømt ny køler med omdrejningsregulering?

Tænkte eventuelt på denne:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=68216
med regulerbar hastighed.

Men inden det kommer så vidt, så ville jeg gerne vide om det eventuelt, var fordi, at jeg kun har lavet en repair af Windows i stedet for en formatering?

Som regel skal man jo formatere, når man skifter bundkort. Jeg havde dog hørt, at en repair somme tider var nok.
Avatar billede screem_brille Novice
27. marts 2007 - 14:01 #1
det skyldes ikke at du har lavet en repair, nok mere at det "nye" bundkort ikek ahr undetstøttelse for blæser styring.
Avatar billede andersenph Nybegynder
27. marts 2007 - 14:16 #2
Det er jeg også inde på. Det eneste, bios byder på, er noget CPU Thermal Throttling. Den har jeg sat til enable, mens blæseren "blæser" på det....
Avatar billede andersenph Nybegynder
06. april 2007 - 09:47 #3
Skiftede blæserne ud med glimrende komponenter fra Artic Cooling. Nu er den meget støjsvag og kører som en drøm.