Avatar billede htmlkongen Novice
29. marts 2007 - 23:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bundkort stopper?

Hej. Jeg har netop sat en Core 2 Dou processor (rigtig??!!) på et ASrock bundkort. (som understøtter den)

Alt er nu samlet med RAM, HD, CD, og PSU.

Når den har kørt en 15-20 sekunder slukker den.

Hvorfor gør den det? Nogle bud?

Nogle gange kan den holde 1 minut - og andre gange 2-3 minutter - men så heller ikke mere.

Hvad er der galt og hvad skal jeg tjekke?

Bundkort, CPU, CPU blæser, PSU er ny.
Avatar billede nanouser Nybegynder
30. marts 2007 - 10:46 #1
Hej, jeg tror godt jeg kan hjælpe dig med problemet, men du skal lige svare på følgene spørgsmål:

1. Hvor hurtig er din FAN speed på CPU(køleren)?
2. og hvor mange watt kaster din PSU ud i computeren?
3. Når du ind og rammer Windowsw installation eller windows før computeren lukker ned?

1.a Hvis din CPU køler køre med under 3000 RPM (Omdrejninger pr. minut), kan det være på grund af at din CPU bliver over ophedet, hvilket kan resultere i at CPU'en endten kan brænde af eller at den bare når en Automatisk (Shutdown & Lock) temperatur, normalvis 90C, hvis din køler er for langsom vil jeg råde dig til at købe en NorthQ low noise køler, da jeg personligt aldrig har haft problem med denne type køler.

2.a Hvis du sender for få watt ud i computeren, kan dette resultere i for store strøm svingninger og dermed lukke computeren ned, altså din PSU kan ikke trække hele computeren på engang, fast trouble shooting: Prøv at lade computeren starte op på grund plan, dvs. PSU -> Motherboard -> RAM -> CPU -> (CPU)Cooler -> Graphic Card intet andet end det, vælg gerne et ældre graffikkort da dette ikke bruger lige så meget strøm, og når jeg siger et ældre, fra før 2003. Hvis computeren nu starter op normalt sådan som den skal, skal du købe en min. 400Watt PSU, gerne en 450Watt helst Aopen, det virker.

3.a Hvis det virker med de andre måde du kan løse problemet på, er der kun en ting tilbage der kan gå galt, at dit motherboard simpelthen er defekt, prøv derfor at snakke med fabrikanten af motherboardet.

Mvh Henrik Erikssøn Dannenberg.
Avatar billede htmlkongen Novice
01. april 2007 - 22:09 #2
Hej og tak for svar! :)

Jeg svarer lige det kan jeg kan PT (har ikke computeren lige her )

FAN speed og CPU er der slet ikke pillet ved. BIOS er sat til default.
450 Watt til hele commen.
Ja jeg kan godt boote op på cden - men den stopper umiddelbart efter.

Jeg håber ikke det er CPU eller blæser - begge dele (samt bundkort) er helt nyt - og er monteret af autoriseret.

Kan jeg tage CPU blæseren af for at tjekke om det sidder korrekt??

Tingene er helt nye i den.

Den kan ikke trække de mest vigtige ting som du nævner. CPU (og blæser), RAM, PSU, Bundkort, og grafikkort som er et gammelt et.

Jeg vil mene at der er nok strøm på.

Kan selve ledningerne til kontakt, reset mv til de små pinde på bundkortet sidde forkert?
Avatar billede htmlkongen Novice
05. april 2007 - 13:08 #3
Har du et bud?
Avatar billede htmlkongen Novice
07. april 2007 - 18:54 #4
Er tråden død? ;)
Avatar billede htmlkongen Novice
10. april 2007 - 12:15 #5
Lukker her. Skriv hvis du har flere gode råd :)