Avatar billede pycoz Nybegynder
30. marts 2007 - 18:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

CC 2602R-61 og 3com router

Hej alle samme.

Jeg har lige fået Cybercity 8 mbit solo bredbånd. Men jeg havde ikke lige tænkt på at jeg gerne ville bruge min gamle router som "main"  router. Nogen der kan svare mig på hvordan jeg får min 3com router til at opføre sig som DHCP men jeg stadig kan kontakte CC 2602R-61'eren via telnet??

For at skære det ud i pap:

Router_1 (R1) CyberCity's Zyxel 2602R-61
Router_2 (R2) 3com OfficeConnect Wireless 108Mbps cabel/dsl router

Internet ind i router R1, videre til R2. R2 uddeler ip'er og wireless. Stadig skal jeg kunne komme i kontakt med R1.

Årsagen er at jeg ønsker min statisk DHCP og Firewall på min 3com.
Avatar billede screem_brille Novice
30. marts 2007 - 18:53 #1
ja ved du giver R1 en fast ip adresse i samme subnet som R2, og så sætter du LAN stikket fra R1 til en ledig port i R2 8eller i din switch), på den måde vil du kunne tilgå begge routere, du skal så bare huske at ændre gateway adressen i R2 DHCP scopet til den IP R1 har.
Avatar billede ksoren Nybegynder
30. marts 2007 - 19:43 #2
hvis firewallen i R2 skal bruges, skal R1 nok kobles på dens wan port
Avatar billede screem_brille Novice
30. marts 2007 - 19:48 #3
korrekt, man skal så bare forwarede alt fra port 1-65535 til R2 (så R1 bliver så transperent som muligt), men det vil give en anelse dårligere ping tider.