Avatar billede oddj0b Nybegynder
02. april 2007 - 17:39 Der er 6 kommentarer

Kategorie 6

Hej

Jeg har kigget på en router inde på Århus Pc-Lager.

http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=94374&type=netvaerk

Men hvis jeg køber den skal jeg så ud og købe helt nye kabler eller er det stadig muligt at bruge mine gamle CAT5e ?
Avatar billede screem_brille Novice
02. april 2007 - 17:43 #1
det du linker til er et patch panel ? det har intet med en router at gøre.
Avatar billede screem_brille Novice
02. april 2007 - 17:44 #2
og du kan godt benytte cat5 kabler med det panel, men det er ikke sikkert du kan køre 1Gb over dem.
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
02. april 2007 - 17:56 #3
oddj0b:
Du kan bruge dine CAT5e kabler.

screem_brille:
Hvis panelet er certificeret til CAT6, hvorfor skulle han så ikke kunne køre gigabit, hvis han brugte CAT5e kabler?
Avatar billede oddj0b Nybegynder
03. april 2007 - 08:04 #4
Så vidt jeg har forstået vil jeg miste en del fart, fordi CAT5e ikke overholder samme standard som CAT6.
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
03. april 2007 - 09:08 #5
nope. CAT5 måske, men ikke CAT5e. Og kan du overhovedet udnytte gigabit hastighed?

Et andet issue er så om det er en mere eller mindre permanent installation du skal lave, så kan du måske overveje at købe CAT6, bare for at være lidt fremtidssikret...
Avatar billede oddj0b Nybegynder
03. april 2007 - 18:21 #6
Det er ikke ment som en permanent løsning. Og nu var spørgsmålet om jeg skulle købe nye kabler. Og det var rigtig godt spottet at det slet ikke var en router jeg havde set på.

Send svar hvis i vil have point.