Avatar billede j4ze Nybegynder
06. april 2007 - 09:32 Der er 2 kommentarer

Hjælp til HijackThis log

Jeg får en masse pop-up vinduer på min computer, når jeg starter forskellige programmer. Noget med at afbiledningen af forskellige filer, er defekt.
Jeg læste om nogen løsninger herinde, men desværre var der ingen der hjalp - så jeg tænkte at hvis jeg uploadede min Log-fil fra HijackThis, var der måske en venlig sjæl der kunne fortælle mig hvad jeg skal slette.
Har brugt spybot S&D før jeg begyndte på HijackThis.

Min log:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.0 (BETA)
Scan saved at 22:47:34, on 05-04-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
Boot mode: Safe mode

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Documents and Settings\Gerhard  van Zaane\Skrivebord\HiJackThis_v2.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.aldi.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.aldi.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\WINDOWS\system32\Userinit.exe
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [Genvej til egenskabsside for High Definition Audio] HDAudPropShortcut.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Dit] Dit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Realtime Monitor] C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\realmon.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [webscan] "C:\Programmer\Acceleration Software\Anti-Virus\stopsignav.exe" -k
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PD0620 STISvc] RunDLL32.exe P0620Pin.dll,RunDLL32EP 513
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: BlueSoleil.lnk = ?
O4 - Global Startup: DVD@ccess.lnk = ?
O4 - Global Startup: RaConfig2500.lnk = C:\Programmer\RALINK\RT2500 USB Wireless LAN Card\Installer\WINXP\RaConfig2500.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\npjpi142_05.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\npjpi142_05.dll
O9 - Extra button: (no name) - {B205A35E-1FC4-4CE3-818B-899DBBB3388C} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Encarta Search Bar\ENCSBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.aldi.com
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1098098134250
O22 - SharedTaskScheduler: Browseui preloader - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll
O23 - Service: BlueSoleil Hid Service - Unknown owner - C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
O23 - Service: CA License Client (CA_LIC_CLNT) - Computer Associates - C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\lic98rmt.exe
O23 - Service: CA License Server (CA_LIC_SRVR) - Computer Associates - C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\lic98rmtd.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: eTrust Antivirus RPC Server (InoRPC) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoRpc.exe
O23 - Service: eTrust Antivirus Realtime Server (InoRT) - Unknown owner - C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoRT.exe
O23 - Service: eTrust Antivirus Job Server (InoTask) - Unknown owner - C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoTask.exe
O23 - Service: iPod Service - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Event Log Watch (LogWatch) - Computer Associates - C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\LogWatNT.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: X10 Device Network Service (x10nets) - X10 - C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe

--
End of file - 5584 bytes

Håber i kan hjælpe mig

/jaze
Avatar billede andersenph Nybegynder
06. april 2007 - 09:50 #1
Download free Trial af SuperAntiSpyware Pro til Skrivebordet:

http://www.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpywarePro1241.exe

Installer den, og lad den opdatere med nyeste opdateringer.

Så vil den spørge om din mail adresse, det er op til dig selv om du vil udfylde det.Tryk så på Næste og Næste igen -Udfør.

Dansk vejledning her:
http://www.spywarefri.dk/manualer/superantispyware-manual.htm

Luk progammet.

Og denne -

Hent Ccleaner: http://www.ccleaner.com/download/
Installer programmet, men lad vær med at køre det endnu!
Husk at vælge dansk ved installationen.
Fjern flueben ved - Tilføj Yahoo Toolbar. Hvis du ikke ønsker den.
Ccleaner programmet fjerner overflødige Temp filer.
Og gør de nedenstående scanninger hurtigere
-----------------------------------------------------

Genstart herefter i Fejlsikret tilstand – F8 i opstart.
-------------------------------------------------------------

Kør CCleaner.
Tryk så på "Renser" i menuen i venstre side.
Nu skal du trykke på knappen "Kør Cleaner" - det gør du mindst 2 gange.
Luk programmet.

Start superantispyware ved at højreklikke på den gule og sorte bille ved uret
Tryk på - Scan for, Adware,Malware - linjen
Tryk på - Preference - Knappen.
Fjern flueben ved -Start SuperAntiSpyware when Windows starts.

tryk på Fanebladet -Scanning control.

ved scanning options, skal der kun være flueben i de to nederste

Fanebladet- Real Time Protections. Fjerner du fluben ved - Enable Real Time Protection

Tryk så på Close

Tryk på - Scan Your computer - Knappen. sæt flueben ved de drev der skal scannes. Det er vigtigt at drev hvor Windows (systemdrevet) ligger, har et flueben.

Flyt så prikken ved- Perform quick Scan, ned til - Perform complete Scan.

Tryk på Næste, så går den i gang med at scanne.

Det kan godt tage lang tid hvis du har meget på computeren

Når scanninngen er færdig popper der en boks op, tryk OK.

Sæt flueben ved alt den har fundet- næste. Så vil den fixe/slette infektionerne.

Lad den genstarte.

Efter genstart -

Åben SuperAntiSpyware igen
Tryk på Preferences, vælg Statistics/Logs
Marker loggen i det lille vindue og tryk på View Log.

Send Superantispyware loggen herind.

Vi skal også se en frisk Hijackthis log fra dig.

Så er vi i gang, andre følger sikkert op, eller velkomne til det. :o)
Avatar billede andersenph Nybegynder
06. april 2007 - 09:51 #2
Næste log fra Hijackthis bør være fra normal mode, altså ikke i safe mode.