Avatar billede david89 Nybegynder
06. april 2007 - 12:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Defekt computer?

Hej eksperter,

Jeg har skulle reperarer en PC, for en bekendt.
Computeren er 4-5 år gammel.

Jeg har reperaret den mange gange hvor det hovedsageligt har været problemer med spyware. Men da jeg fik den denne gang lavede den både  systemfejl samt at den var inficeret med spyware.

Da jeg modtog computeren kunne jeg sagtens komme ind i XP. Jeg modtog dog periodiske blå fejl skærme og det var ikke muligt at åbne i fejlsikret tilstand...

Så da det ikke var muligt for mig at rense den pågrund af de mange fejl besluttede jeg mig for at lave en komplet reinstall af XP.
Det var heller ikke muligt så jeg bootede istedet op på Ultimate boot CD'en hvor det så lykkedes mig at nuke PC'en og få harddisken helt ren. Dermed fik jeg mulighed for at boote op på XP og starte en install. Desværre kommer den også med fejl under install. Diverse blå skærme popper frem og fejlmeddelser om at komponeneter mangler. Nogen gange når jeg genstarter computeren får jeg bare sort skærm og hyle lyde.

Jeg har forsøgt med flere forskellige XP cd'er så fejlen ligger ikke der. Jeg har kørt tests på rammene og den fandt ingen fejl. Jeg har lavet en reset af BIOS, og det hjalp ikke. Jeg har tilmed smidt en anden harddisk i, men jeg modtager stadig systemfejl.

Mit spørgsmål er, så om noget af hardwaren kan være gået hen og blevet defekt efter alle disse år? Kan noget ondsindet spyware eller virus have ødelagt hardwaren eller lign?

Hvad kan der være galt.

Mvh.

David
Avatar billede rebecca Novice
06. april 2007 - 14:58 #1
Tror nu ikke at spyware kan ødelægge hardwaren, men hvis der er fejl på en komponent er xp meget følsom overfor dette og kommer så med fejl.
Du kan prøve at slette harddisken med killdisk kan hentes her -> www.killdisk.com
efter det er gjort Installere du blot xp som normalt, hvis det ikke hjælper så fjern al unødig hardware så som ekstra ramblokke, lydkort, netkort osv. og se om det hjælper.

Er der intet af ovenstående som hjælper kan det være dit bundkort, jeg har haft en ældre compaq som heller ikke ville installer xp men som sagten ville tage win 98se/me iflg. compaq support var det bundkortet den var gal med.

Mvh.Rebecca
Avatar billede off-line Nybegynder
06. april 2007 - 17:57 #2
Hvordan med grafikkort og strømforsyningen?
Avatar billede off-line Nybegynder
09. april 2007 - 14:20 #3
Påskeferie?
Avatar billede david89 Nybegynder
10. april 2007 - 17:35 #4
Tak for svarene. Efter at have skiftet endnu mere af Hardwaren, uden held, kom jeg frem til at det var bundkortet der var gået hen og blevet defekt.

Ellers mange tak for hjælpen. Ligger du et svar rebecca?
Avatar billede rebecca Novice
10. april 2007 - 20:59 #5
svar
Avatar billede screem_brille Novice
10. april 2007 - 21:02 #6
har du testet rammen ?
Avatar billede david89 Nybegynder
10. april 2007 - 21:41 #7
Ja. jeg fik kørt en test af rammene med et program, der lå på UBCD. Den meldte ingen fejl :)
Avatar billede david89 Nybegynder
22. april 2007 - 16:40 #8
ligger folk et svar? :)
Avatar billede screem_brille Novice
22. april 2007 - 17:09 #9
?