Avatar billede mr.t.man Nybegynder
07. april 2007 - 17:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Skift af navneservere

Hej!

Jeg har registreret et se. domæne hos en webhotel-udbyder UDEN et webhotel. Nu har jeg oprettet et webhotel hos en anden udbyder og skal have flyttet mit domæne over til det nye webhotel. Jeg har fået besked fra den nye udbyder at navneserverne skal ændres hos den gamle udbyder. Den gamle udbyder vil have 299 + moms for at ændre dette. Må de opkræve penge for det?
Avatar billede keysersoze Guru
07. april 2007 - 17:20 #1
ja klart - intet i denne verden er gratis og du sætter dem trods alt på arbejde (omend det i sidste ende er en god timepris for dem).

Alternativt kan domæne vel overføres til den udbyder hvor webhoteller ligger eller gratisdns.dk så du selv kan administrere det.
Avatar billede mr.t.man Nybegynder
07. april 2007 - 17:29 #2
ja gratisdns.dk... men derfor koster det vel stadig penge at flytte..
Avatar billede keysersoze Guru
07. april 2007 - 17:38 #3
korrekt - dog kender jeg ikke prisen for det når det er et .se domæne. Til gengæld vil du så efterfølgende, via gratisdns, gratis kunne ændre alt det du har lyst til og det mener jeg bestemt er værd at tage med i overvejelserne.
Avatar billede mr.t.man Nybegynder
07. april 2007 - 17:44 #4
hvad med email - vil det virke via gratiddns?
Avatar billede keysersoze Guru
07. april 2007 - 18:02 #5
på gratisdns kan du kun lave selve pegningen - så skal der være et sted, mest nærliggende vil selvfølgelig være det sted hvor du har købt webhotellet, der skal håndtere resten.
Avatar billede agermose Nybegynder
07. april 2007 - 18:05 #6
du kan sådan set bare gøre det selv på www.se :-)
Avatar billede langbein Nybegynder
08. april 2007 - 12:37 #7
"Jeg har fået besked fra den nye udbyder at navneserverne skal ændres hos den gamle udbyder."

Den gamle utbyder skulle jo normalt ikke ha noe med saken å gjøre og det skulle sånn sett ikke være noen grunn til å sende faktura, med mindre du fortsatt ønkser å kjøpe DNS server tjenesten fra den gamle. Normalt så vil jo den nye utbyder sørge for dns server.

Det er topdometnet .se som bestemmer hvilken dns server som er i bruk for dette domenet. Hvis du kan få endret dette til for eksempel gratisdns.dk så bør problemene være løst.

Bruker gratisdns.dk og kan bekrefte at alle funkjoner inklusive rett adressering av email fungerer. Man må selvfølgelig ha e-mail server hos den nye utbyder for at dette skal fungere. Hvi den nye utbyder eventuelt skulle være gigahost.dk så har de e-mail server.
Avatar billede langbein Nybegynder
08. april 2007 - 12:41 #8
http://www.iis.se/dinadomaner/procedur_adress.shtml

Det står ellers at man må ha konto hos dem (.se) for å kunne utføre endringer. Det er nok ikke sikkert at alle og enhver kan få det.
Avatar billede mr.t.man Nybegynder
09. april 2007 - 17:39 #9
--> Agermose: Det var såmænt det jeg bare gerne ville høre, elsker gratis tjenester :-)
Læg et svar hvis du vil have point!
Avatar billede keysersoze Guru
04. juli 2007 - 17:45 #10
lukketid?
Avatar billede mr.t.man Nybegynder
04. februar 2008 - 17:51 #11
lukker