Avatar billede lefle Nybegynder
07. april 2007 - 20:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Program til at kopiere sine cd'er over paa comp. i mp3 format?

Hej, jeg overvejer at faa smidt alle mine cd'er over paa computeren, men ville lige hoere om der er nogle der kender et smart og godt program til dette, saa man kan faa dem over i evt. mp3 format, saa de ikk fylder saa meget.

Tak paa forhaand.

Hilsen Michael
Avatar billede vejmand Juniormester
07. april 2007 - 20:29 #1
http://www.audiograbber.com-us.net/
Det skulle den kunne klare.
Avatar billede lefle Nybegynder
07. april 2007 - 20:30 #2
Mange tak for det hurtige svar, det kigger jeg lige paa :D
Avatar billede thesheriff Nybegynder
07. april 2007 - 20:32 #3
Windows Media Player kan også klare det.
Avatar billede Beach Mester
08. april 2007 - 05:44 #4
Som vejmand skriver-> AudioGrabber er et genialt lille program hvor du enten kan være passiv og lade programmet selv klare det hele eller.... fidusen (set fra min side) at det også er muligt at styre tingene ned til den mindste detalje:-)

Der findes forøvrigt også en kort intro til programmet på dansk--->
http://www.abmedia.dk/video/audio.htm

//Beach
Avatar billede steffansp Nybegynder
08. april 2007 - 11:59 #5
Det bedste af dem alle http://www.dbpoweramp.com/ :)
Avatar billede Beach Mester
09. april 2007 - 04:11 #6
steffansp--->
Hvad baserer du Citat "Det bedste af dem alle! på?

...Vi kan alle have en fidus til et Prog. eller lig... Men hvis du virkelig mener at din henvisning er det bedste så kunne det da være lidt sjovt at høre hvad og hvorfor du mener det du skriver er bedere end det alle andre (ind til videre!) forslår:-)

//Beach
Avatar billede uffesteenberg Novice
11. april 2007 - 13:08 #7
Når nu det kan gøres direkte i Media Player, så kan jeg ikke se nogen grund til at installere andre programmer.. med mindre man da har specielle krav.

PS: Jeg synes også dbpoweramp er megafedt - men især til konvertering mellem forskellige audio-filformater ;-) Det kan klare ALLE lydformater jeg nogensinde er stødt på!
Avatar billede Beach Mester
12. april 2007 - 02:49 #8
Uffestenberg--->
Nu er det jo ikke alle der har den helt store fidus og tiltro til alt det "smarte" som den kære Bill Babes kaster i hovedet på folk *S*

Må sige at jeg ikke selv har prøvet og brugt MP ret mange gange, og derfor kan det godt være at de ting jeg lister her er muligt. Men helt ærligt så har jeg min tvivl....

Kan man selv vælge hvilket encoder der skal bruges fra f.eks. wave til MP3?
Kan man selv vælge hvilken bitrate der skal samples i (og hvor mange)?
Kan man selv vælge om man vil kopiere, annullere, samle, fjerne forskellige lyde?
Kan man selv vælge om der skal køres analog eller digitalt indput?
Kan man selv vælge hvor hurtigt der skal læses fra f.eks. en CD?
Kan man overhovedet få MP til at lave et ordentligt ID2+3 -tag
Og hvis ovenstående er muligt, kan man så også vælge hvordan dette tag skal bygges?
Er det muligt at forstærke, dæmpe lyde imellem sange hvis man f.eks. indspiller fra vinyl?
Er det muligt meget nøjagtigt at bestemme hvor meget / lidt der skal fjernes før / efter en indspilining / et rip?

Egentlig kunne jeg blive ved, grunden til at jeg selv MEGET hurtigt skiftede fra MP til AudioGrabber var den måde programmerne beslaglægger hukommelse og CPU. Der har man igen i MP ingen indflydelse overhovedet på hvordan programmet opføre sig:-(

AudioGrabber kan (hvis man ønsker) styres så meget at jeg tvivler på at der findes noget ud over dette der rent teknins kan lade sig gøre. Samtidig kan man stort set (med maskiner fra dd. og et par og tilbage!) ikke mærke at programmet kører i baggrunden mens man bruger computeren til andet.

Det var ikke for at starte en større krig jeg kom med ovenstående, har bare selv i tidernes morgen haft så meget bøvl med bla. MP (læs: og flere andre "smarte" ting fra MS der ikke virker som det skal) at jeg til alle tider vil fraråde folk at bruge programmet når nu der findes et gratis alternativ (og sikkert også mange andre) som kan og gør det hele så meget bedere:-)

BTW så ligger Audiograbber helt for sig selv, der findes ikke skyggen af spyware og alt muligt andet crap i softwaren men en masse popups og hvad man ellers har set.

//Beach
Avatar billede uffesteenberg Novice
12. april 2007 - 04:34 #9
Jeg tvivler på Media Player kan alle de ting du nævner (ved dog at man kan sætte bitraten selv), men det var jo heller ikke det, der blev spurgt om...

Til hurtigt og nemt at overføre en cd til mp3 på computeren er det dog et nemt udmæket program, der aldrig har voldt mig problemer..

Men du har helt sikkert ret i, at der findes flere bedre og mere avancerede alternativer :-)
Avatar billede lefle Nybegynder
25. maj 2007 - 11:34 #10
mange tak for hjaelpen :)

lukket.
Avatar billede vejmand Juniormester
25. maj 2007 - 12:29 #11
Velbekomme. Normalt ber man om "Svar" fra dem som har hjulpet, og derefter uddele point, som tak for hjælpen. Så er det nogen gange lidt lettere at få hjælp en anden gang.
Men det bestemmer du jo selv.  :-)