Avatar billede rapperand Nybegynder
25. april 2007 - 16:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan man blive brun af sollys igennem vinduer?

Hejsa.

Et par venner og jeg har diskussion i gang, som ingen af os kan få afklaret, da vi mangler hjælp fra nogle kloge hoveder som jer herinde :)

Spørgsmålet meget enkelt: Kan man blive brun af sollys der kommer igennem en glasrude? Og I så fald, er det det i mindre grad eller er det hip som hap? En rude må jo i hvert fald reflektere noget af lyset, men...? Og hvad med UV stålerne der giver huden farve?

På forhånd tak :)
Avatar billede screem_brille Novice
25. april 2007 - 16:14 #1
ja forudsat at vinduet ikke har uv filter, men vinduet tager en stor del af uv strålerne, men ligger amn der længe nok vil man med alm vinduer blive brunere (bare se på ting der falmer i farmen indendørs, det gør de pga UV strålerne)
Avatar billede thegenuine Praktikant
25. april 2007 - 16:30 #2
Avatar billede rapperand Nybegynder
25. april 2007 - 16:59 #3
Supernice med det link! Men savner, lidt ligesom gutten der startede den tråd skriver i sit sidste indlæg, et link til nogle dokumenterede facts :)
Avatar billede screem_brille Novice
25. april 2007 - 17:07 #4
dvs du har kun 100% tomme rum ? der står ingeting så du kan se at farven er falmet ?
Avatar billede rapperand Nybegynder
25. april 2007 - 17:12 #5
Rolig nu, du skal nok få dine point... Hvorfor kan jeg kun give dig og mig selv point? Burde være thegenuine og du...
Avatar billede screem_brille Novice
25. april 2007 - 17:21 #6
det har intet med point at gøre, men mere at mange folk nu om dage KUN vil tro på noget hvis de kan læse det på nettet, der har været talrige eksempler på at 2 folk har besvaret samme spørgsål, den ene har skrevet det hele herinde, den anden har linket til en side hvor de kunne læses. i 9/10 tilfælde vil den med linket få point, da han jo har "bevist" det, og den anden ja han har bare skrevet et eller andet.
Avatar billede thov Forsker
26. april 2007 - 00:24 #8
Solbrændt under et vindue, og beruset af lyse bajere - det er nogenlunde lige nemt :-)
Med Plexiglas (acryl) og påskebryg, går det som en drøm.