Avatar billede hjortby Nybegynder
25. april 2007 - 22:17 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Mit Windows vil ikke starte. Der mangler en fil.

Når jeg starter maskinen, siger den:
Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler:
<Windows-rod>\system32\hal.dll.
Geninstaller en kopi af ovenstående fil.

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre? Og maskinen er ikke til megen hjælp.
Avatar billede screem_brille Novice
25. april 2007 - 22:25 #1
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. april 2007 - 22:30 #2
Avatar billede hcma Novice
26. april 2007 - 00:49 #3
Avatar billede hjortby Nybegynder
26. april 2007 - 01:17 #4
Det lyder altsammen "godt" men temmeligt kompliceret, ikke mindst fordi PCeren, en Acer bærbar, jo blev leveret med præinstalleret XP - altså ingen Boot CD. Hvad så??? Skal jeg bare smide den ud?
Avatar billede screem_brille Novice
26. april 2007 - 01:39 #5
så kontakt acer og sig du ikke har fået en install skive med da du købte den.
Avatar billede hjortby Nybegynder
26. april 2007 - 03:31 #6
Det var en ualmindelig god ide - tak Screem Brille.
Avatar billede ladyhawke Novice
26. april 2007 - 08:09 #7
ofte får man muligheden for at lave install skiver når man starter en præinatalleret maskine første gang, men ved ikke om du har haft den mulighed.
Avatar billede hjortby Nybegynder
26. april 2007 - 21:49 #8
Det mindes jeg ikke at have haft, men der til skal siges, at jeg ikke har den store forstand på tingene. Men jeg må sige, at maskinen opfører sig underligt - det er end ikke muligt at starte i fejlsikret tilstand. Faktisk er det eneste jeg kan - er at komme retur til ovenstående fejlmeddelse, herefter genstarte maskinen uanset hvad man gør.

Og en korrektion til Screem Brille - install skive, skal hentes hos Microsoft bl.a. fordi den skal indeholde seneste update eks. SP2.
Avatar billede screem_brille Novice
26. april 2007 - 22:02 #9
du kan IKKE hente nogen install skive hos MS, og det har intet med SP2 at gøre, hvem har bildt dig det ind ? :O
Avatar billede hjortby Nybegynder
26. april 2007 - 22:28 #10
Det har sgu en der kalder sig ekspert. Jeg lytter blot til alle og bliver mere og mere forvirret. Har skrevet til MS - og udbedt mig et stk CD, hvem ved? Kan jeg bare købe f.eks. vista, installere og redde mine data fra XP?
Avatar billede screem_brille Novice
26. april 2007 - 22:37 #11
MS sender dig IKKE en CD, det er Acer der skal gøre det, (evt mod betaling), MS har absolut ingen pligt overfor dig, det har Acer derimod.
Avatar billede hjortby Nybegynder
27. april 2007 - 09:00 #12
Desværre har jeg lige måtte afvise, de i øvrigt gode løsningssvar. Det viser sig nu, hvor jeg har erhvervet mig en CD (fra MS), at maskinen end ikke acceptere at blive bootet, den tænker sig om ganske kort og vælger så at starte i c-drevet, på trods af opsætning i BIOs. Uanset hvilke tast der bliver rørt, genstarter maskinen. Jeg kan komme lidt videre med F8, men starte NUL, alle fejlsikrede tilstande er forsøgt uden held. Nogen forslag?  SB?
Avatar billede screem_brille Novice
27. april 2007 - 10:20 #13
så du har altså fået en CD fra MS nu eller ?
Avatar billede hjortby Nybegynder
27. april 2007 - 13:30 #14
Ja, det har jeg - meeen, jeg får også en særlig god betjening. Noget familie noget. Desværre er han ikke samtidig en ørn ved tastaturet selv, økonom. Da maskinen er noget gl., tro jeg sgu at jeg giver op - ud med den. Stik mig et svar, og du kan få et par point.
Avatar billede screem_brille Novice
27. april 2007 - 13:34 #15
synes da ikke du skal give op endnu ? men selvfølgelig så har du da en grund til at købe en nyere maskine hehe
Avatar billede hjortby Nybegynder
27. april 2007 - 14:20 #16
Nemme point. Og en ny maskine. Alle er glade.....