Avatar billede dennis_p Nybegynder
02. maj 2007 - 09:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

X-FI Fatality kort + Battlefield 2 = Skrat skrat

Nå men jeg har et rigtig træls problem med Battlefield 1.41 og X-FI Fatality (Nyeste driver).....

Problemmet er at det skratter når jeg prøver at loade for at komme ind i spillet, Når den når Sound i loading skratter det så meget jeg er nødtil at tage headsettet af fordi der er en meget højfrekvens skratten. Når den er færdig med at loade Virker lyden som regl normal, men nogle gange kan den også gøre det inde i selve spillet...

Min lyd instillinger er: "Ultra high", har EAX enabled

Hvad er oversagen til dette da det kun er i BF2 den gør det ?
Avatar billede strych9 Praktikant
02. maj 2007 - 19:39 #1
Jeg ved godt at det ikke er til særlig megen hjælp, men jeg kører bf2 seneste patch med fatality pro og seneste X-Fi driver.. Der er ingen problemer med ultrahigh og EAX på.
Der er vist en knap et sted i Creative console hvor du kan gå tilbage til default settings. Prøv den til at starte med.
Prøv også efter du har startet Windows op at genstarte windows audio service manuelt og gå så ind i spillet.
Konstateret om der er nogen forskel når du vælger andre settings i bf2? feks medium sound quality eller slår EAX fra?
Avatar billede strych9 Praktikant
02. maj 2007 - 19:40 #2
og så har du iøvrigt ikke fortalt om du kører XP eller Vista...
Avatar billede kinsa_mause Nybegynder
06. maj 2007 - 00:57 #3
Sluk computer. Pil 220V stik ud. Åben computer. Tag lydkort ud, ryk til anden PCI slot. Saml computer, put side på igen. Sæt strømstik i.
Genstart, og se om den stadig gør det samme. Hvis ja, ryk evt lydkortet tilbage igen.
Avatar billede dennis_p Nybegynder
24. maj 2007 - 11:12 #4
Jeg har de seneste opdateringer både til spillet og lydkortet

Jeg køre XP Pro
Avatar billede dennis_p Nybegynder
30. maj 2007 - 09:16 #5
Jeg har prøvet at tage Lydkortet ud, og det hjalp de første 2 timer, så begyndte den på det igen.
Avatar billede kinsa_mause Nybegynder
30. maj 2007 - 18:10 #6
Prøv den sidste PCI slot. Der er sikkert tre, og det virker sikkert i ét af dem.
Avatar billede dennis_p Nybegynder
14. juni 2007 - 09:27 #7
Nope det er samme virkning i alle 3. Jeg besluttede mig for at kontakte Soundblaster for at få en løsning, men jeg har ikke løst det 100% endnu men meget af støjen er væk.

Prøvede også med Vista hvilket gav et rigtig slemt resultat fordi de drivere stinker endnu. Der er udfald i lyden engang imellem