Avatar billede mora Nybegynder
03. maj 2007 - 02:29 Der er 10 kommentarer

Tillad kun password login fra konsol og localhost.

Jeg har fået slået password logins fra i sshd serveren og vil gerne som en sikkerhed, tillade konsol og localhost at logge ind med passwords, hvordan gør man det ?

Fandt dette forslag på google, men kommandoen findes ikke (kommer fejl ved restart)

HostSpecificConfig 127.0.0.1 /etc/ssh/sshd_localhost_config
Avatar billede dank Nybegynder
05. juni 2007 - 12:36 #1
hmm? har du pillet i /etc/ssh/sshd_config?
Avatar billede mora Nybegynder
05. juni 2007 - 12:46 #2
øh, ja?
Ellers ville det være svært at slå password login fra generelt.
Avatar billede dank Nybegynder
05. juni 2007 - 13:03 #3
hvad med at binde sshd til at lytte på 127.0.0.1 ?
Avatar billede dank Nybegynder
05. juni 2007 - 13:04 #4
#ListenAddress 0.0.0.0 < 127.0.0.1 tænker jeg på
Avatar billede mora Nybegynder
05. juni 2007 - 13:20 #5
Hmm, så lytter den vel kun der ?

Jeg vil havde til til at lytte på den offenlige ip, men kun tillade password logins på console og localhost, resten skal logge ind med keys
Avatar billede dank Nybegynder
05. juni 2007 - 13:36 #6
det skrev du ikke noget om. Jeg kan ikke gætte mig til hvad du forsøger at lave. Læs din oprindelige post.
Avatar billede mora Nybegynder
05. juni 2007 - 13:56 #7
det synes jeg nu nok der står.
"Jeg har fået slået password logins fra i sshd serveren"
"tillade konsol og localhost at logge ind med passwords"

kunne måske skæres mere ud, men nu burde det være klart så ?
spørgsmålet er en måned gammel, så trivler på der lige kommer et svar på det.
Avatar billede mora Nybegynder
05. juni 2007 - 13:57 #8
til gengæld står der ikke alle skal kunne logge ind med password, eller KUN localhost og konsol skal logge ind ?
Avatar billede dank Nybegynder
05. juni 2007 - 14:45 #9
fint nok du selv forstår din formulering, men det var måske også dumt at forsøge at hjælpe. Måske er det min indledende problem med at forstå hvad det er du forsøger at opnå? At du skal kunne ssh til en boks du allerede er inde på? Men igen.. det er nok bare mig der fuldstændigt har misforstået hvad det er du vil opnå.
Avatar billede mora Nybegynder
05. juni 2007 - 14:56 #10
meningen er at localhost og konsol, måske mest konsol skal kunne logge ind med ssh ved at bruge passwords, mens alle på den forkerte side af routeren skal bruge public keys for at logge ind.