Avatar billede snigermunken Nybegynder
04. maj 2007 - 17:53 Der er 10 kommentarer

Hvorfor er mit internet langsomt?

Jeg deler internet forbindelse med min far, men vi bruger hver sin router og har hver sit netværk.

På det sidste har jeg oplevet at det har taget længere og længere tid at åbne sider på nettet, og i de sidste 14 dage er jeg gentagene gange blevet smidt at serveren nå jeg har spillet WOW.

Jeg prøvede derfor igår at teste min hastighed på tdc side og til min overraskelse var min hastighed 11/423, hvor imod min fars er 4000/512... hvad er der gået galt?

Vores tdc box er tilsluttet en switch, som går til hver vores router, min router går videre til en iptelefon router, og den går videre til en trådløs router som går videre til en switch og videre til min linux box og min windows box.

Internettet er meget langsomt på begge boxe, så jeg vil udelukke et problem med computeren, begge boxe snakker også fint sammen, men begge boxe er langsomme nå jeg vil tjekke routerens opsætning.

Jeg syntes ikke at det virker til der er nogen uønsket traffik på nogle af computerene, og tror at problemet ligger i min router, men jeg ved ikke hvordan jeg skal fejl søge på min router, så jeg håber i kan hjælpe.

Ved godt det er en underlig opsætning af mit netværk, men det har virker fint i godt 2 år.
Avatar billede snigermunken Nybegynder
04. maj 2007 - 18:05 #1
En lille tegning af mit netværk hehe http://www.snigermunken.dk/ta/netw%E6rk.JPG
Avatar billede snigermunken Nybegynder
04. maj 2007 - 18:07 #2
Nå ja jeg har ikke lige haft mulighed for at tjekke om min bærebare computer også er langsom på mit netværk.
Avatar billede leif Seniormester
04. maj 2007 - 18:37 #3
Kan være at routeren er ved at afgå ved døden !
Avatar billede nysted Nybegynder
04. maj 2007 - 18:38 #4
Du bliver nød til at springe led over, start med at sætte en computer på din router, og se om det stadig er langsomt, hvis ja ved du at problemer er din router, eller ligger problemet længere nede i kæden.
Avatar billede ebe Praktikant
04. maj 2007 - 19:10 #5
Hvorfor kan du ikke nøjes med din iptelefon router og én switch? Forudsat iptelefon-routeren har dhcp. Plus evt. den trådløse. Det ser meget indviklet ud, det der :)
Avatar billede snigermunken Nybegynder
04. maj 2007 - 19:23 #6
ja ved godt det er inviklet, men jeg er ikke inde for it, og det var min chance for at lege med netværk hehe, nå ja ip routeren har ingen firewall, så den skal være efter min firewall.

Nå jeg gjorde som nysted sagde, og jeg tilsluttede windows boxen direkte op i min router/firewall, og så fik jeg samme hastighed som min far, så nu har jeg flyttet switchen fra den trådløse router op i min firewall router, og begge computere har igen god hastighed på nettet.

Nu har jeg så et nyt problem, jeg har intet trådløst netværk mere, og jeg står med en trådløs router/firewall som jeg ikke er 100% sikker på er defekt da den have forbindelse, men dog var meget meget langsom.

kan jeg med sikkerhed sige den er defekt og skaffe mig af med den?

Og hvordan får jeg trådløst netværk igen, jeg må kunne købe noget andet end en my router, for dem har jeg tydeligvis nok af hehe.
Avatar billede screem_brille Novice
04. maj 2007 - 19:34 #7
1 tag alt fra og lav det ordenligt, 1 router er nok, evt 2 hvis du og din far ikke må kunne se hinanden.
Avatar billede ebe Praktikant
04. maj 2007 - 20:14 #8
for at afgøre om den trådløse er defekt, skal du nok have den på alene og se hvad der sker. Men hvis den virker, og den har firewall (det plejer de) ville jeg nøjes med den yderst, og ip-routeren og ikke mere. de fleste routere har fire porte.
Avatar billede brandy26 Nybegynder
07. maj 2007 - 18:19 #9
haer du flere dhcp server på det samme netværk det lyder det
Avatar billede snigermunken Nybegynder
05. marts 2008 - 16:13 #10
Hov har glemt det her spørgsmål.

Det viste sig at være min router det var defekt. udskyld det sene svar.