Avatar billede sirius Nybegynder
04. maj 2007 - 23:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

objekter, remoting og design

Hejsa

Jeg skal lave et projekt hvor jeg har flere forskellige instancer af det samme objekt, disse instancer skal kunne tilgås af klienter ved hjælp af remoting og forskellige klienter skal kunne tilgå den samme instans.

Mit spørgsmål er så, hvordan ville det være smartest design for sådan en løsning være ?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2007 - 00:57 #1
lige ud af landevejen bare du husker at bruge SAO Singleton
Avatar billede sirius Nybegynder
05. maj 2007 - 01:06 #2
Altså jeg kan bare bruge:
RemotingConfiguration.RegisterWellKnownServiceType(
                typeof(Objekt),
                "Objekt##",
                WellKnownObjectMode.Singleton);

eller hvad ?

Bliver der så oprettet en ny instans af objektet når en klient første gang kalder en metode på objektet eller hvordan ?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2007 - 01:07 #3
alle klienter vil så dele samme instans
Avatar billede sirius Nybegynder
05. maj 2007 - 01:17 #4
så var det jo slet ikke så indviklet som jeg havde forestillet mig

tak for hjælpen og svar hvis du vil have point :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2007 - 01:48 #5
http://www.eksperten.dk/artikler/86

citat:

SAO Singlecall betyder at der instantieres et remote objekt per kald.

SAO Singleton betyder at der instantieres et enkelt remote objekt
ad gangen (bemærk at det ikke er et ægte singleton objekt - det kan
blive garbage collectet og et nyt objekt instantieret - der er bare
aldrig mere end et ad gangen).

CAO betyder at der instantieres et remote objekt hver gang
klienten instantierer et lokalt objekt.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2007 - 01:48 #6
og et svar
Avatar billede md_craig Nybegynder
07. maj 2007 - 09:36 #7
Den måde jeg plejer at gøre tingene omkring remoring på er at lade de objecter der kan instantieres på tværs af applikations grænser, være fasader...

Dvs den eneste funktionalitet de har er at blive oprettet, gøre det klienten ber dem om og så får de low at dø igen...

Her inde bag ligger jeg så min desiderede object model...
Og som dit spørgsmål lyder, tror jeg måske det vil egne sig bedst...