Avatar billede lefle Nybegynder
10. maj 2007 - 10:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slette nogle af mine biblioteker, hjaelp?

Hej jeg har et problem.

Paa mit E: drev har jeg et bibliotek, hvor jeg ikk kan gaa ind i de forskellige foldere og jeg kan heller ikk slette dem, problemet er at de fylder 10GB og jeg ikk rigtig ved hvordan jeg kommer af med dem, nogle som kan hjaelpe mig med en loesning.

hilsen Michael
Avatar billede nva Praktikant
10. maj 2007 - 10:59 #1
Er det fordi du skal overtage ejerskabet af dem? http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no39
Avatar billede nva Praktikant
10. maj 2007 - 11:00 #2
Måske kan de slettes med denne http://www.theabsolute.net/sware/files/deletedr.exe
Avatar billede hcma Novice
10. maj 2007 - 12:52 #3
Avatar billede hcma Novice
10. maj 2007 - 12:55 #4
hvor langt er det største filnavn ?
Avatar billede lefle Nybegynder
25. maj 2007 - 11:35 #5
det viste sig at vaere tomme biblioteker, men de vil stadig ikk slettes, men det betyder ikk saa meget nu, da de ikke fylder noget.

Men mange tak for svarene.
Avatar billede hcma Novice
25. maj 2007 - 12:20 #6
nu har du jo ikke skrevet for mange tagn filnavnene er, men du kunne jo være et problem med for lange fil-/mappenavne.
Prøv følgende:  (som eks. er det benyttet filtypen *.jpg)
Åbn en kommandoprompt i mappen og kør kommandoen:
dir /X *.jpg    (  hvis du ikke kender filtypen, nøjes du med at skrive  dir /X  )

Så skulle den gerne liste alle .jpg og skrive både langt og kort navn på filerne.
Prøv så at slette filen ved at bruge det korte navn.

hvis det er tomme biblioteker, kan dette måske være en løsning:
http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no45