Avatar billede xing Novice
14. maj 2007 - 11:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ændre en tabel fra char til time

Jeg har en tabel med en masse poster i!

Er det muligt at ændre en af kolonerne som er sat til at være en char(8) til time.

Der er allerede end masse oplysninger i kolonen men de er enten tomme eller skrevet som tid fx "00:15:33"

Kan man ændre tabelen og samtidig beholde oplysningerne?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. maj 2007 - 11:40 #1
'de er enten tomme eller skrevet som tid fx "00:15:33" ' - hvad skal de så laves om til i den nye time kolonne, hvis der ikke står noget i dem? NULL?

Hvis der er system i det, så kan princippet fra http://zpiff.dk/mysql/fromtimestamp  bruges.
Avatar billede xing Novice
14. maj 2007 - 12:57 #2
Dem der ikke står noget i er sat til NULL, og det må de gerne blive ved med at være!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. maj 2007 - 13:11 #3
Du bør lave en test, men hvis der er de to muligheder så ku' det være (lav navnene om):

ALTER TABLE `yourtable` ADD `newtime` TIME
UPDATE `yourtable` SET `newtime`=`oldtime`
Avatar billede xing Novice
14. maj 2007 - 14:12 #4
puhaa, det ser lidt vildt ud..

Er der en måde hvor jeg kan tage en kopi af hele tabellen og kalde den for test..

Så jeg ikke laver balade :-)

Jeg vil gerne forhøje point størrelsen, da dette går lidt uden for spørgsmålet
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. maj 2007 - 14:26 #5
Ikke for min skyld - jeg samler slet ikke på point.

Ja, lav en kopi af din tabel. Måske: phpmyadmin, hvis det er et værktøj du bruger?
Avatar billede xing Novice
15. maj 2007 - 09:37 #6
Det virker super Erik Jacobsen :-)

Vil du ikke nok klikke svar for min skyld, du skal helt sikkert have de point
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. maj 2007 - 10:52 #7
Desværre ... jeg er godt tilfreds med at du har fået løst problemet. Var det ikke i november 2004, jeg sidst synes point var sjove ?  Svar selv, accepter eget svar.
Avatar billede xing Novice
15. maj 2007 - 15:40 #8
ok