Avatar billede snolly Nybegynder
16. maj 2007 - 12:29 Der er 22 kommentarer

Hvordan flytter men en celle med tekst, inkl. HVIS formel?

Problemet bunder i 3 venners fascination af Yatzy :)

Vores version af spillet kræver at man spiller 4 rækker HVER og kan således opnå en meget større variation mellem vinder og taber. Det betyder jo at muligheden for at vinde flere penge er større - dermed spillet sjovere :) (0,50 kr. per point)

Og for at gøre afgørelsen sjovere har vi censureret de midlertidige tal, og gemt den på et ark for sig selv. Det jeg gerne vil kunne gøre, er:

(Her er sidste side i arket, og vores endelige tal er videreført fra de andre ark)

Poul: 1690
Dennis: 1304  (tal og navne står self. i hver deres celler)
Mikkel: 2678

Nu vil jeg gerne ende op med at der bare står:

[navn på ham med mindste score] SKYLDER [navn på ham med max score] (formel med fx: =MAKS(B3:B5)-MIN(B3:B5))

ALTSÅ: Dennis skylder Poul 193 kr.

Hele problematikken er altså at kunne flytte en celle med tekst, baseret på hvorvidt "nabocellen" opfylder kravet om at være henholdsvist størst eller mindst!

Håber nogen kan hjælpe mig! :)
Avatar billede splokit Nybegynder
16. maj 2007 - 14:33 #1
=LOPSLAG(MINDSTE(A2:A4;1);A2:B4;2;) & " Skynder " & LOPSLAG(MINDSTE(A2:A4;3);A2:B4;2;) & " " & MINDSTE(A2:A4;1)*0,5
Avatar billede splokit Nybegynder
16. maj 2007 - 14:34 #2
noget i den stil!?

A:A = Tal
B:B = Navn
Avatar billede snolly Nybegynder
16. maj 2007 - 14:46 #3
Til splokit!

-Kan jeg sende dig en mail med arket, hvor du kan skrive det ind for mig? -Ligner den rigtige løsning, men kan ikke få det til at fungere?

Min mail er: poul_krogh_jensen@hotmail.com
Avatar billede excelent Ekspert
16. maj 2007 - 14:47 #4
=INDEKS(A3:A5;SAMMENLIGN(MIN(B3:B5);B3:B5;0))&" skylder "&INDEKS(A3:A5;SAMMENLIGN(MAKS(B3:B5);B3:B5;0))&" "&(MAKS(B3:B5)-MIN(B3:B5))*0,5&" kr"
Avatar billede splokit Nybegynder
16. maj 2007 - 14:47 #5
splokit@splokit.com
Avatar billede splokit Nybegynder
16. maj 2007 - 14:52 #6
Du bruger bare den excelent har lavet.

Den virker som du ønskede!
Avatar billede snolly Nybegynder
16. maj 2007 - 14:59 #7
Tak for hjælpen, virker perfekt!
Avatar billede excelent Ekspert
16. maj 2007 - 15:12 #8
splokit var tæt på, vi ku jo dele :-)
Avatar billede snolly Nybegynder
16. maj 2007 - 15:14 #9
Hov - ER DET MULIGT, at man også kan lave en HVIS formel der medfører at HVIS Poul vinder, kommer der et billede frem? (billedet kan vel bare ligge et andet sted på arket, og så blive flyttet til cellen, hvis kravet opfyldt, og hvis ikke bare returnere en blank celle, så det ikke ses?)

-I bund og grund skal det være sådan at hvis jeg vinder skal der være et billede af mig der mooner mine kammerater :D
Avatar billede snolly Nybegynder
16. maj 2007 - 15:24 #10
Hvordan gør man det - deler svaret mellem jer? -Og hvad er løsningen på den sidste?
Avatar billede excelent Ekspert
16. maj 2007 - 15:28 #11
vent til splokit lægger et svar, så marker mit og hans navn
og klik accepter

vdr. billede ser lige om jeg kan finde en løsning
hvor har du billede/billeder ?
Avatar billede snolly Nybegynder
16. maj 2007 - 15:48 #12
Hvis du kan lave et eksempel med et eller andet billede får du alle point, for det var bare en ting jeg glemte i første indlæg, ellers må i self. gerne dele dem - men det var jo dig der gav løsningen....

Billedet skal vel ligge på et ark i mappen for at det ovrhovedet skal kunne lade sig gøre - men den kan bare ligge nede i række 7.000-et eller andet, gør joi ikke nogen forskel.
Avatar billede excelent Ekspert
16. maj 2007 - 15:59 #13
er næsten klar med en kode som henter billede fra skrivebord

hvad hedder din billed fil ?
Avatar billede excelent Ekspert
16. maj 2007 - 16:18 #14
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Intersect(Target, Range("B3:B5")) Is Nothing Then Exit Sub
If Range("B3") > Range("B4") And Range("B3") > Range("B5") Then
ActiveSheet.Pictures.Insert ("C:\Users\pm\Desktop\DinFil.jpg")
Else
On Error Resume Next
ActiveSheet.Shapes(1).Select: Selection.Delete
End If
End Sub

Ret DinFil.jpg samt sti til aktuel

koden indsættes i arkets kodemodul
Avatar billede excelent Ekspert
16. maj 2007 - 18:48 #15
hvis dit billede er på arket så brug denne:
sig til hvis du skal have hjælp til koden

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Intersect(Target, Range("B3:B5")) Is Nothing Then Exit Sub
If Range("B3") > Range("B4") And Range("B3") > Range("B5") Then
ActiveSheet.Shapes(1).Visible = True
Else
ActiveSheet.Shapes(1).Visible = False
End If
End Sub
Avatar billede snolly Nybegynder
16. maj 2007 - 19:48 #16
Fuck det er fedt at du kan lave det! -Desværre har jeg ikke lige de bedste evner til at få det til at fungere! :)

Hvis du kan, vil du så gøre det for mig - så sender jeg dig billede og fil? -Ville være dig evigt taknemmelig!!!

Det er self. allerede dine point!

Fuck det er klasse! :D
Avatar billede excelent Ekspert
16. maj 2007 - 20:08 #17
send til
pm@madsen.tdcadsl.dk
Avatar billede excelent Ekspert
24. maj 2007 - 20:34 #18
*
Avatar billede excelent Ekspert
17. juli 2007 - 08:32 #19
hvordan går det ?
Avatar billede excelent Ekspert
12. september 2007 - 19:10 #20
*
Avatar billede excelent Ekspert
26. september 2007 - 10:37 #21
?
Avatar billede excelent Ekspert
19. november 2007 - 18:21 #22
for at lukke skal du markere box med navn og klikke accepter