Avatar billede vesperillo Nybegynder
17. maj 2007 - 11:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Pava eller Dinitrol rustbeskyttelse til bilen?

Det er måske nok et "religionsspørgsmål", men alligevel..
Er der nogen der ved hvad der er bedst at vælge til en fuld rustbeskyttelsesbehandling - et Pava-center eller et Dinitrol-center?
Er der nogen markant forskel på deres produkter?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. maj 2007 - 11:42 #1
Jeg tvivler.... - men husk også Tectyl...

Dinitrol kører samarbejde med Teknologisk institut, og derfor valgte jeg dem for nogle år siden.

Det har jeg været fuldt tilfreds med.
Avatar billede anjensen1 Novice
18. maj 2007 - 19:15 #3
Jeg kan huske en artikkel der stod i motor for nogle år siden -dér gjorde de maget ud af at man -ikke- må 'blande' Pava / Dinitrol / tectyl! -Eg, hvis bilen allerede har fået behandling med een af ovennævnte så kan det gå galt hvis man senere giver den en anden type.
Ved ikke om du kan bruge dét til noget, men ville bare lige sige det ;)
mvh.
Avatar billede flash_84 Nybegynder
18. maj 2007 - 23:55 #4
Hej Vesperillo!

Det er et svært spørgsmål at besvare. Jeg arbejder med biler, og får ofte spørgsmålet.
Det er ofte en smags-sag, om folk vælger det ene eller det andet.
Først og fremmest er det vigtigt, at når du har valgt en type behandling, så holder du dig til den, for du må ikke blande de to behandlingsformer.
Min erfaring er, at Pava virkelig lugter, og det gør den i rimelig lang tid efter behandlingen. Dinitrol lugter også, men ikke lige så slemt, og ikke så lang tid efter. Men det er min personlige mening.
Jeg har ikke selv udført rustbehandlinger, men jeg har ladet mig fortælle at Dinitrol er grunddige med at rense bilen inden behandlingen.

Jeg ville selv vælge Dinitrol, og det skyldes dels det jeg har hørt om rengøringen inden behandlingen, OG at det ikke lugter så slemt og længe som Pava.

Håber du får nogle svar du kan bruge herinde :)

Flash
Avatar billede vesperillo Nybegynder
19. maj 2007 - 19:38 #5
Tak for besvarelserne :) Det lader til at Dinitrol er det mest anbefalede produkt generelt. Martin får points for linket.