Avatar billede pilfingeren Nybegynder
19. maj 2007 - 22:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

IT-sikkerhed

hej, på min skole skal vi snart have projektuge og vi er nogle kammerater, der har valgt at vores emne skal være IT-sikkerhed, og jeg ville lige høre om i kender nogle gode sikkerheds sider.
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. maj 2007 - 22:49 #1
Se her

http://www.bufferzone.dk/it%20sikkerhed.htm
http://www.bufferzone.dk/hacking.htm
http://bufferzone.wordpress.com

Og spørg hvis I vil vide mere, jeg arbejder med IT sikkerhed professionelt
Avatar billede azerty Juniormester
20. maj 2007 - 09:49 #2
Avatar billede pilfingeren Nybegynder
21. maj 2007 - 17:02 #3
okay der skal nok komme flere spørgsmål, så der går et stykke tid inden jeg kan acceptere nogle svar
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. maj 2007 - 21:17 #4
spørg bare løs
Avatar billede pilfingeren Nybegynder
22. maj 2007 - 17:28 #5
ved du hvad de værste virusser,trojanere osv. hed/heder??
22. maj 2007 - 22:06 #6
... der kan du sansynligvis få bedre/flere svar via
http://www.spywarefri.dk/forum/
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. maj 2007 - 10:17 #7
Vira og trojanere skifter hele tiden og man er nødt til at følge med hele tiden.

De værste at begge typer kaldes "Zero Day (vira, exploit, trojan ....)" Dette referere til at de ikke på forhånd er kendt eller at den sårbarhed de udnytter ikke på forhånd er kendt, der er således ingen der kan fange dem, ingen der kan stoppe dem og heller ingen der kan fjerne dem.

Heldigvis har de fleste af disse typer været fejlbehæftet, så spredningen ikke blev maximal.

Forestil dig at der findes et hul i f.eks. XP og Vista som man ikke har opdaget og en eller anden laver en virus der spreder sig via dette hul. En sådan virus vil, hvis den er uden fejl og velfungerende kunne inficerer meget store dele af nettet på meget kort og reelt ligge nettet ned i kortere eller længere tid.
Avatar billede pilfingeren Nybegynder
04. juni 2007 - 22:35 #8
Jeg vil sige tak bufferzone, du har fortjent dine point.