Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
24. maj 2007 - 22:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ingen scrollbars i div

Jeg har sat overflow til auto i en div, men der kommer scrollbars når indholdet flyder over den tilladte ramme. Hvordan undgår jeg disse scrollbars?
Avatar billede jamiros Novice
24. maj 2007 - 23:14 #1
smid koden :-)
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
24. maj 2007 - 23:38 #2
<div width="176" height="126" style="overflow:auto;"> :-)
Avatar billede jamiros Novice
25. maj 2007 - 00:36 #3
Skulle måske have set lidt mere. Det er af urangsaglige grunde nemlig ikke altid nok at saætte maks højde, men hvori div tagget er relateret - se evt. www.temponik.dk :-)
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
25. maj 2007 - 00:39 #4
Men det er en vandret scrollbar der kommer. Burde man ikke bare kunne indsætte en kode så der ikke kom scrollbars?
Avatar billede w13 Novice
25. maj 2007 - 00:41 #5
Jo, det skyldes at "overflow: auto" betyder "sæt scrollbars ind, hvis der er for meget indhold" :)

Set det blot til hidden i stedet for auto.

Ref. http://www.w3schools.com/css/pr_pos_overflow.asp
Avatar billede roenving Novice
27. maj 2007 - 00:02 #6
Hvad er dit behov ?-)

-- forhåbentligt er det nok at bruge w13s henvisning, men det kan være nødvendigt at udvide den til at benytte den (pt. !-) proprietære m$-ting overflow-x:hidden; og supplere den med f.eks. overflow:-moz-scrollbars-vertical;
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
27. maj 2007 - 16:53 #7
mange tak begge!!
Avatar billede w13 Novice
27. maj 2007 - 16:58 #8
:)