Avatar billede razz Nybegynder
04. juni 2007 - 14:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Password i run as kommando

Jeg har brug for at lave en runas kommando der indeholder et admin password, så jeg ikke bliver promptet for det. Hvordan gør jeg det? Jeg logger ind på en ikke-admin profil på min xp maskine og vil gerne køre komando der kræver admin-rettigheder. Er run as ikke den rette løsning?
Avatar billede morhan Novice
04. juni 2007 - 15:08 #1
sanur, et lille gratis program, kan gøre det
Avatar billede razz Nybegynder
04. juni 2007 - 19:51 #2
Men ved du om det kan lade sig gøre udelukkende med en xp-kommando?
Avatar billede morhan Novice
04. juni 2007 - 19:53 #3
mig bekendt har xp kun runas, og den kan du ikke fordre med et password i et script
Avatar billede cmoz Praktikant
04. juni 2007 - 22:25 #4
Du kan prøve med psexec, fra Sysinternals, nu en del af MS.

Basalt set virker det således

psexec \\server min.exe -u brugernavn -p password

så kører den min.exe på \\server.

Hvis man udelader \\server så kører den bare lokalt. "psexec min.exe -u brugernavn -p password"

Udelades -p og den prompter for passw.

Hvis du er i et AD domæne, skal du bruge domain\user. Hvis det er en standalone server/pc så skal du bruge servernavn\user som brugernavn.

Der er masser af switches til det util, f.eks. at interact med desktop osv.
http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/utilities/psexec.mspx
Avatar billede razz Nybegynder
05. juni 2007 - 10:14 #5
Tak for løsningsforslag, morhan og mozz. Hvis I smider et svar, så får I begge points.
Avatar billede cmoz Praktikant
05. juni 2007 - 17:33 #6
svar ;)