Avatar billede smidt Novice
03. juni 2001 - 11:33 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

I frames

Jeg har min side opbygged i frames.

Mit default frameset ser sådan her ud:

<frameset framespacing=\"0\" border=\"0\" rows=\"107,*,59\" frameborder=\"0\">
  <frame name=\"øverst\" scrolling=\"no\" noresize target=\"indhold\" src=\"top1.htm\">
  <frameset cols=\"206,*\">
    <frame name=\"f1\" target=\"hovedramme\" src=\"venstr.htm\" scrolling=\"auto\">
    <frame name=\"f2\" src=\"Databaser/startside.asp\" scrolling=\"auto\">
  </frameset>
  <frame name=\"nederst\" scrolling=\"no\" noresize target=\"indhold\" src=\"bun.htm\">
  <noframes>
  <body>
  <p>Denne side benytter frames, men desværre kan din browser ikke vise dem.</p>
  </body>
  </noframes>
</frameset>

dvs. når man kalder www.vipiil.dk hedder f2 -startside.asp

Til problemet....f2 er nu de.asp hvor man kan tip en vend dvs. at urlen fra de.asp tages med over i et popop vindue Urlen kan hedde http://www.vipiil.dk/Databaser/de.asp?Sagsnr=1915

Men >>>?Sagsnr=1915 er forskeligt hver gang (<%=FP_FieldURL(fp_rs,\"Sagsnr\")%>)

Så lang så godt problemet er bare at den url der bliver sendt til en vend selfølgelig åbnes i sit eget vindue.

Hvordan tvinger jeg den til at åbnes i frames (f2)så brugeren også får menu valg med.

jeg har skrevt det i VbScript.

se det på www.vipiil.dk
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2001 - 11:50 #1
window.open(\'test/popup.asp?sagsnr=1915\',500,500);

og det hedder desuden \"tip en ven\" og ikke \"vend\"
Avatar billede nuno Nybegynder
03. juni 2001 - 12:12 #2
smidt > du forklarer dit problem udemærket - jeg forstår godt hvad det er du vil....... du vil have, at det ikke bare er den side, som bliver vist i f2, der skal \"fylde hele skærmbilledet\" - men derimod skal den kun være (som den er beregnet til) på sin normale plads i framesettet - dvs. menuframen skal også være der.

Og det KAN løses på den måde jeg har forklaret i http://www.eksperten.dk/spm/74950....... der er bare fejl pga. Ekspertens #¤\"#&%\"&¤ parser...... koden skulle have været således:

<head>

<script type=\"text/javascript\">
    function checkForFrames()
    {
        if (parent.location != \'http://www.vipiil.dk/default.asp\';)    {
            parent.location.href=\'../default.asp?startside=databaser/de.asp?sagsnr=1915\';
        }
</script>

</head>

dette script indsættes på den side, som du vil sende til en ven! Og på samme side - dvs. den der bliver sendt som url/link til en ven - indsættes i bodytag\'et:

<body onLoad=\"checkForFrames();\">

Vær opmærksom på, at du selvfølgelig skal udskifte sagsnr=1915 til det sagsnr. som er gældende på den aktuelle side, som sendes som link til en ven.

Dernæst - på din default.asp eller index.asp side (alt efter hvad den hedder) indsætter du følgende asp-script:

<%
if request.querystring(\"startside\") <> \"\" then
  sStartSide = request.querystring(\"startside\")
else
  sStartSide = \"databaser/startside.asp\"
end if
%>

den side der er blevet sendt til en ven - vil redirecte til denne side (hovedsiden/defaultsiden) hvis den ikke er i framesettet - med en querystring der hedder startside (se i javascriptet ovenfor) - og så vil asp-scriptet lægge den querystring ind i den variabel der hedder sStartside - som så vil blive skrevet som f2-src i dit frameset. Hvis startside querystringen er TOM - så vil sStartside bare være den normale startside - dvs. databaser/startside.asp.

Dit frameset skal derfor se således ud:

<frameset cols=\"150,*\" frameborder=\"no\" border=0 framespacing=0>
    <frame name=\"f1\" scrolling=\"no\" src=\"leftmenu.asp\" noresize marginwidth=0 marginheight=0>
    <frame name=\"f2\" scrolling=\"auto\" src=\"<%=sStartPage%>\" noresize marginwidth=0 marginheight=0>
</frameset>

/nuno

Avatar billede nuno Nybegynder
03. juni 2001 - 12:14 #3
hov - framesettet skal se SÅLEDES ud (jeg har blandet lidt dansk og engelsk)

<frameset cols=\"150,*\" frameborder=\"no\" border=0 framespacing=0>
    <frame name=\"f1\" scrolling=\"no\" src=\"leftmenu.asp\" noresize marginwidth=0 marginheight=0>
    <frame name=\"f2\" scrolling=\"auto\" src=\"<%=sStartSide%>\" noresize marginwidth=0 marginheight=0>
</frameset>

/nuno

ooOO(måske derfor han ikke kunne få det til at virke?)OOoo

Avatar billede nuno Nybegynder
03. juni 2001 - 12:16 #4
jeg var kommet til at skrive sStartPage istedet for sStartSide som den variabel der bliver response.writed i framesettet - sorry
Avatar billede smidt Novice
03. juni 2001 - 12:18 #5
Ok jeg prøver igen (glad for at hørre fra dig

Er det forøvrigt en åndsvag måde jeg har lavet det på!!!!!!!!!!!eller hvad
Avatar billede nuno Nybegynder
03. juni 2001 - 12:27 #6
næh - det synes jeg ikke - og når man lige får fat på den, så er det også en ret nem måde at tvinge sine sider i et frameset vha. en kombination af javascript og asp.

Det er klart du ikke kunne få det til at virke det jeg havde lavet tidligere - både fordi ekspertens parser havde lavet en fejl som jeg først er blevet gjort opmærksom på senere - men IHVERT FALD fordi jeg havde blandet dansk og engelsk (side/page) i variabel-navnene i asp-koden....
Avatar billede nuno Nybegynder
03. juni 2001 - 12:41 #7
det der sker - fortalt med ord er:

1. den side du sender til en ven - den tjekker på om den er i en frame (om den har en parent) (du skal i den forbindelse lige selv udskifte default.asp med index.asp - hvis det er filnavnet på den fil der hvor du har dit frameset - med andre ord - din navnet på din indexside)

Hvis den IKKE er i et frameset - redirecter den til din index-side - der hvor dit frameset er - med en querystring, der fortæller indexsiden hvilken side der bliver redirected fra.

---

2. Din index side tjekker på om der er en querystring, der hedder startside (eller rettere: om den er tom eller ej). Hvis den er tom starter din side som normalt med forside osv. Hvis der er blevet redirected fra en side - så er den ikke tom, og så sættes siden i f2 til at være den side, der er redirected fra, hvis der er blevet redirected fra - en af de sider som blev sendt som link til en ven. På den måde får du den rigtige side i din f2 frame - OG du får din menu med.

---

Bare husk på selv at udskifte eventuelle filnavne med dine egne de steder, hvor jeg har kunnet gætte. Fx ved jeg ikke om din index-side hedder default.asp eller index.asp - men har bare antaget at den hedder default.asp. Hvis den hedder index.asp skal du selvfølgelig skifte det ud i javascriptet.

/nuno
Avatar billede smidt Novice
03. juni 2001 - 15:00 #8
Min index side hedder default.htm

Denne her kode skal være på min de.asp (siden hvor urlen komer fra) de.asp er forskellig hver gang den slå sagsnr op i en database så skal jeg vel ikke skrive ?sagsnr=1915\'; på de.asp

<head>

<script type=\"text/javascript\">
    function checkForFrames()
    {
        if (parent.location != \'http://www.vipiil.dk/default.htm\';)    {
            parent.location.href=\'../default.htm?startside=databaser/de.asp?sagsnr=1915\';
        }
</script>

</head>

Jeg går lidt vidre. Urlen bliver lavet i popop vinduet med:
<script language=\"javascript\">
  var url = window.opener.location ;
  document.write(\'<input type=\"hidden\" name=\"Clientside\" value=\"\' + url + \'\">\');
</script>

Jeg har gjort urlen synlig i popop vinduet så du kan se det.

Mit spørgsmål er skal der ikke stå noget alla:

script type=\"text/javascript\">
    function checkForFrames()
    {
        if (parent.location != \'http://www.vipiil.dk/default.asp\';)    {
            parent.location.href=\'../default.asp?startside=databaser/de.asp?Sagsnr=<%=rs1(\"Sagsnr\")%>\';
        }
</script>

Prøv at se hvad jeg mener på www.vipiil.dk > boliger > find boligen osv. dvs tryk på huset....
Avatar billede smidt Novice
03. juni 2001 - 15:02 #9
De.asp bliver kaldt med: <a href=\"de.asp?Sagsnr=<%=rs1(\"Sagsnr\")%>\"><%=rs1(\"Beliggenhed\")%></a>
Avatar billede nuno Nybegynder
03. juni 2001 - 15:08 #10
du har fat i det helt rigtige - du skal lave dit
udtræk fra databasen så tidligt på din side, at du kan \"nå\" at skrive det i det javascript der er i <head></head>

- så får du nemlig den dynamiske værdi (den der ændrer sig alt efter hvilken sag der bliver sendt til en ven) med når siden redirecter til din default.asp.......

BEMÆRK! Du er nødt til at lave din default side om til asp!! Der bliver jo udført lidt asp kode på den nu! (request querystring m.m) og src i f2 er angivet vha. en response.write i asp - nemlig <%=sStartSide%>

/nuno
Avatar billede smidt Novice
03. juni 2001 - 15:20 #11
Jeg skal nok lave default om til asp når jeg sætte koden ind.

Men hvad skal jeg skrive på de.asp.....

Jeg skærre det lige ud i pap (for min skyld)

Jeg har 3 sider:

re.asp > de.asp > popop.asp

jeg kalder de.asp fra re.asp med <a href=\"de.asp?Sagsnr=<%=rs1(\"Sagsnr\")%> dvs. at nu har jeg en url der kunne hedde http://www.vipiil.dk/Databaser/de.asp?Sagsnr=1902

Hvis det hvar ejendom 1902 jeg havde valg på re.asp.

på de.asp kalder jeg popop.asp. på popop.asp kaldes urlen fra de.asp med:
<script language=\"javascript\">
  var url = window.opener.location ;
  document.write(\'<input type=\"hidden\" name=\"Clientside\" value=\"\' + url + \'\">\');
</script>

så nu står urlen:
http://www.vipiil.dk/Databaser/de.asp?Sagsnr=1902
På popop.asp

Og ind til hvidre forstår jeg det godt, men næste gang er det et andet sagsnr.

Så hvad skla jeg skrive i de.asp

<script type=\"text/javascript\">
    function checkForFrames()
    {
        if (parent.location != \'http://www.vipiil.dk/default.htm\';)    {
            parent.location.href=\'../default.htm?startside=databaser/de.asp?sagsnr=1915\';
        }
</script>
Avatar billede nuno Nybegynder
03. juni 2001 - 15:41 #12
<script type=\"text/javascript\">
    function checkForFrames()
    {
        if (parent.location != \'http://www.vipiil.dk/default.htm\';)    {
            parent.location.href=\'../default.htm?startside=databaser/de.asp?sagsnr=<%=request.querystring(\"sagsnr\")%>\';
        }
</script>

jeg troede du fik sagsnummeret på din de.asp side fra et db-udtræk - men det er er querystring - så derfor ovenstående
Avatar billede smidt Novice
03. juni 2001 - 16:04 #13
Ok jeg prøver med det samme........
Avatar billede smidt Novice
03. juni 2001 - 16:57 #14
Jeg får nogle fejl i de.asp

den første i linje: 6
              fejl: Tegnet´)´var ventet

<html>

<head>
<script type=\"text/javascript\">
    function checkForFrames()
    {
----^---------------

Den næste i linje 29
            Fejl et ojekt var ventet

<html>

<head>
<script type=\"text/javascript\">
    function checkForFrames()
    {
        if (parent.location != \'http://www.vipiil.dk/default.asp\';)    {
            parent.location.href=\'../default.htm?startside=Databaser/de.asp?
sagsnr=<%=request.querystring(\"sagsnr\")%>\';
        }
</script>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=windows-1252\">
<meta name=\"GENERATOR\" content=\"Microsoft FrontPage 4.0\">
<meta name=\"ProgId\" content=\"FrontPage.Editor.Document\">
<title>vipiil - visbolig</title>
</head>

<SCRIPT language=\"JavaScript\">
        function window_open(filename, x, y)
{
windowops = eval(\"\'toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,copyhistory=no,width=\" + x + \",height=\" + y + \"\'\");
window.open(filename, \'New1\', windowops);
return;
}

</SCRIPT>

<body onLoad=\"checkForFrames();\">
-^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^--------
Avatar billede smidt Novice
03. juni 2001 - 16:58 #15
Avatar billede smidt Novice
03. juni 2001 - 16:59 #16
Og den åbner stadig i et vindue........
Avatar billede nuno Nybegynder
03. juni 2001 - 19:13 #17
hmm - if (parent.location != \'http://www.vipiil.dk/default.asp\';)

skal være

if (parent.location != \'http://www.vipiil.dk/default.asp\')

der er et ; for meget - det er i hvert fald det første - så må vi \"luse ud\" sådan skridt for skridt :)

/nuno

Avatar billede smidt Novice
03. juni 2001 - 19:35 #18
ok
Avatar billede smidt Novice
03. juni 2001 - 19:35 #19
Je mener jeg prøver det lige
Avatar billede smidt Novice
03. juni 2001 - 19:40 #20
en fejl i linje 7
      Fejl: Strengkonstanten er uafsluttet

stadig fejl i linje 29
Avatar billede smidt Novice
03. juni 2001 - 21:30 #21
Nu får jeg ikke flere fejl

dog gentager siden sig hele tiden

Hjælp
Avatar billede nuno Nybegynder
03. juni 2001 - 23:47 #22
hvis du har mulighed for det - så send mig de filer det drejer sig om....... databasen behøver jeg ikke - jeg kan bare simulere de variable jeg skal bruge....

nunobow@yahoo.dk

resultatet skal nok blive posted her også - så der ikke er tale om snyd.

/nuno
Avatar billede nuno Nybegynder
09. juni 2001 - 15:47 #23
Jeg har kigget på det og er kommet frem til at du skal indsætte følgende script på din \"Databaser/de.asp\" side:

<%
intSagsnr = request.querystring(\"Sagsnr\")
%>
<html>

<head>
<script type=\"text/javascript\">
    function checkForFrames()
    {

        if (parent.location == \'http://www.vipiil.dk/databaser/de.asp?sagsnr=<%=intSagsnr%>\')    {
            parent.location.href=\'../default.asp?startside=databaser/de.asp?sagsnr=<%=intSagsnr%>\';
        }
</script>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=windows-1252\">
<meta name=\"GENERATOR\" content=\"Microsoft FrontPage 4.0\">
<meta name=\"ProgId\" content=\"FrontPage.Editor.Document\">
<title>vipiil - visbolig</title>
</head>

<body onLoad=\"checkForFrames();\">

Så skal du have dette på din default.asp side:

<%
if request.querystring(\"startside\") <> \"\" then
  sStartSide = request.querystring(\"startside\")
else
  sStartSide = \"Databaser/startside.asp\"
end if
%>

den del af framesettet hvor du definerer f2 skal være:
<frame name=\"f2\" src=\"<%=sStartSide%>\" scrolling=\"auto\">

På din \"Databaser/startside.asp\" skal du IKKE have checkForFrames scriptet!!! Så er det den reloader konstant som du har været ude for tidligere.

Ovennævnte virker fint her - hvis jeg åbner
http://192.168.1.2/vpiiltest/databaser/de.asp?sagsnr=1915
i et separat vindue - så vil den reloade så menuen kommer med. Jeg har testet det af.

(192.168.1.2 er et interne ip-nr. som jeg har brugt til at teste det af.

/nuno
Avatar billede smidt Novice
09. juni 2001 - 18:47 #24
Hej nuno

Jeg har gjort som du har skrevet (((og kan se at du får det til at virke >>>>>> men ikke jeg

Prøv at tjek url http://www.vipiil.dk/Databaser/de.asp?Sagsnr=1887

Avatar billede smidt Novice
09. juni 2001 - 18:51 #25
de.asp ser sådan her ud:

<%
intSagsnr = request.querystring(\"Sagsnr\")
%>
<html>

<head>
<script type=\"text/javascript\">
    function checkForFrames()
    {

        if (parent.location == \'http://www.vipiil.dk/Databaser/de.asp?sagsnr=<%=intSagsnr%>\')    {
            parent.location.href=\'../default.asp?startside=Databaser/de.asp?sagsnr=<%=intSagsnr%>\';
        }
</script>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=windows-1252\">
<meta name=\"GENERATOR\" content=\"Microsoft FrontPage 4.0\">
<meta name=\"ProgId\" content=\"FrontPage.Editor.Document\">
<title>vipiil - visbolig</title>
</head>

<body onLoad=\"checkForFrames();\">

<script language=\"JavaScript\">
<!-- Gem koden for gamle browsere

function PopWin(url,h,w) { var ww = 480, wh = 340, leftPos = null, topPos = null;

IE=(document.all)?true:false;
var wh = (IE)?document.body.clientHeight : window.innerHeight;
var ww = (IE)?document.body.clientWidth : window.innerWidth;

if (top.screen){
  if (screen.width){
    leftPos = Math.round((ww-w-10)/2);
    topPos = Math.round((wh-h-29)/2);
  } else {
    leftPos = 50
    topPos = 50
  }

popupWin = window.open(url, \'popup\', \'height=\' + h + \',width=\' + w + \',top=\' + topPos + \',left=\' + leftPos + \'\')
}
// -->
</script>

defaul.asp ser sådan her ud:

<html>

<head>
<TITLE>Alslev Ejendomshandel</TITLE>
<META NAME=\"Title\" CONTENT=\"Alslev Ejendomshandel\">
<META NAME=\"Description\" CONTENT=\"Alslev Ejendomshandel. Her finder man alle typer ejendomme til salg på Lolland og Falster og omegn. Villa, lejlighed, sommerhus, landbrug og erhverv.\">
<META NAME=\"Keywords\" CONTENT=\"ejendomsmægler, ejendomssalg, ejendomme, hussalg, bolig, villa, huse, gårde, gaarde, safe, landbrugsejendomme, landbrug, lolland, falster, lolland og falster, møn, lejlighed, sommerhus\">
<META NAME=\"Robots\" CONTENT=\"INDEX,NOFOLLOW\">
<META NAME=\"Revisit-after\" CONTENT=\"30\">
<META NAME=\"Author\" CONTENT=\"Piil Pedersen, Viggo\">
<LINK REV=made href=\"mailto:steen@net2admin.dk\">
<META HTTP-EQUIV=\"Reply-to\" CONTENT=\"steen@net2admin.dk\">
<META NAME=\"Copyright\" CONTENT=\"net2admin All rights reserved.\">
<META HTTP-EQUIV=\"Content-language\" CONTENT=\"dan\">
<META NAME=\"Rating\" CONTENT=\"General\">
<META NAME=\"ObjectType\" CONTENT=\"Text\">
<meta NAME=\"ProgId\" content=\"FrontPage.Editor.Document\">

<META NAME=\"DC.Title\" CONTENT=\"Alslev Ejendomshandel\">
<META NAME=\"DC.Description\" CONTENT=\"Alslev Ejendomshandel. Her finder man alle typer ejendomme til salg på Lolland og Falster og omegn. Villa, lejlighed, sommerhus, landbrug og erhverv.\">
<META NAME=\"DC.Subject\" CONTENT=\"ejendomsmægler, ejendomssalg, ejendomme, hussalg, bolig, villa, huse, gårde, gaarde, safe, landbrugsejendomme, landbrug, lolland, falster, lolland og falster, møn, lejlighed, sommerhus\">
<META NAME=\"DC.Creator\" CONTENT=\"Piil Pedersen, Viggo\">
<META NAME=\"DC.Contributor\" CONTENT=\"Piil Pedersen, Viggo\">
<META NAME=\"DC.Rights\" CONTENT=\"net2admin All rights reserved.\">
<META NAME=\"DC.Identifier\" CONTENT=\"http://www.vipiil.dk\">
<META NAME=\"DC.Date\" SCHEME=\"ISO8601\" CONTENT=\"2000-01-01\">
<META NAME=\"DC.Language\" scheme=\"NISOZ39.50\" CONTENT=\"dan\">
<META NAME=\"DC.Type\" CONTENT=\"Text\">
<META NAME=\"DC.Format\" SCHEME=\"MIME\" CONTENT=\"text/html\">
<LINK REL=\"schema.dc\" HREF=\"http://purl.org/metadata/dublin_core_elements\">
</head>
<%
if request.querystring(\"startside\") <> \"\" then
  sStartSide = request.querystring(\"startside\")
else
  sStartSide = \"Databaser/startside.asp\"
end if
%>
<frameset framespacing=\"0\" border=\"0\" rows=\"107,*,59\" frameborder=\"0\">
  <frame name=\"øverst\" scrolling=\"no\" noresize target=\"indhold\" src=\"top1.htm\">
  <frameset cols=\"206,*\">
    <frame name=\"f1\" target=\"hovedramme\" src=\"venstr.htm\" scrolling=\"auto\">
    <frame name=\"f2\" src=\"<%=sStartSide%>\" scrolling=\"auto\">
  </frameset>
  <frame name=\"nederst\" scrolling=\"no\" noresize target=\"indhold\" src=\"bun.htm\">
  <noframes>
  <body>
  <p>Denne side benytter frames, men desværre kan din browser ikke vise dem......</p>
  </body>
  </noframes>
</frameset>

</html>

Hvad gør jeg forkert...
Avatar billede smidt Novice
09. juni 2001 - 18:55 #26
Jeg syntes at spørgsmålet hørre til i den tunge ende så jeg afsætter yderligere 100 point.
Avatar billede smidt Novice
10. juni 2001 - 11:25 #27
Hvis jeg fjerner det ene = efter if (parent.location  så relouder en med frames men det bliver den så ved med, men hvis der er 2 == efter if (parent.location, virker det slet ikke

if (parent.location == \'http://www.vipiil.dk/Databaser/de.asp?sagsnr=<;%=intSagsnr%>\')
Avatar billede nuno Nybegynder
11. juni 2001 - 13:47 #28
du må ikke ændre det - for scriptet virker - det der må være galt er det resultat den får ud af sit tjek på hvilken side der er dens parent - altså om den selv er parent. Prøv at lokalisere det vha. en alert()

således:

<script type=\"text/javascript\">
    function checkForFrames()
    {
  alert(parent.location);
}
</script>

det resultat der kommer frem dér er det resultat du skal tjekke på..... og hvis resultatet så er det du tjekker på - så skal siden reloade til framesettets indexside med de parametre som du fint nok har fået med over.

/nuno

PS! Prøv forresten at højreklikke på den url du anfører 09/06 2001 18:47:34  - og se koden....... den er LANGT fra normal ganske almindelig dødelig HTML-kode. Det er frontpage der fucker det op - og det skulle ikke undre mig, om det evt. er det, der går galt. Hvis du ikke er dødeligt-afhængig af Frontpage - så vil jeg på det kraftigste anbefale dig at skifte det ud.

PPS! Alternativt skal du sende mig koden til webhotellet i en mail - så er jeg nødt til at rode med det direkte dér for at kunne lave det? Men det er vist yderste nødstilfælde - prøv først at se hvad det ovenstående giver i den alertbox. Post lige resultatet her efterfølgende.
Avatar billede smidt Novice
11. juni 2001 - 17:21 #29
Hej nuno

Først Frontpage, jeg har lavet en side uden frontpage http://www.vipiil.dk/Databaser/1.asp?Sagsnr=1912 men den relouder heller ikke.

Siden ser sådan her ud:

<html>

<head>
<script type=\"text/javascript\">
    function checkForFrames()
    {

        if (parent.location == \'http://www.vipiil.dk/Databaser/1.asp?sagsnr=1912\')    {
            parent.location.href=\'../default.asp?startside=Databaser/1.asp?sagsnr=1912\';
        }
</script>
<title>vipiil - visbolig</title>
</head>
<body onLoad=\"checkForFrames();\">
dette er en test side

</html>

Så kører vi er alert:

Den kommer med en besked box med http://www.vipiil.dk/Databaser/1.asp?Sagsnr=1912

derefter ok .....  ingen reloud ????

det resultat der kommer frem er http://www.vipiil.dk/Databaser/1.asp?Sagsnr=1912

Og jeg skal tjekkke på : if (parent.location == \'http://www.vipiil.dk/Databaser/1.asp?sagsnr=1912\'

alså det samme som resultatet. Nu er resultatet og tjekket det samme , men den relouder ikke.

Jeg forstår det ikke. Og slet ikke når jeg har set det virke hos dig..

Vi er tæt på at du får koden. Men det samtidig vigtigt at jeg lærer noget.

Avatar billede smidt Novice
11. juni 2001 - 17:23 #30
Ooo Frontpage siden ser sådan her:

<%
intSagsnr = request.querystring(\"Sagsnr\")
%>
<html>

<head>
<script type=\"text/javascript\">
    function checkForFrames()
    {
  alert(parent.location);
}
</script>

<script type=\"text/javascript\">
    function checkForFrames()
    {
            if (parent.location == \'http://www.vipiil.dk/Databaser/1.asp?sagsnr=<%=intSagsnr%>\')    {
            parent.location.href=\'../default.asp?startside=Databaser/1.asp?sagsnr=<%=intSagsnr%>\';
        }
</script>
<title>vipiil - visbolig</title>
</head>
<body onLoad=\"checkForFrames();\">
dette er en test side

</html>
Avatar billede nuno Nybegynder
14. juni 2001 - 09:17 #31
Så virker det :)))

på de.asp ser koden således ud:

<script type=\"text/javascript\">
    function checkForFrames()
    {
        if (parent.location == \'http://www.vipiil.dk/Databaser/de.asp?Sagsnr=<%=intSagsnr%>\')    {
            document.location.href=\'../default.asp?startside=de.asp?Sagsnr=<%=intSagsnr%>\';
        }
</script>

<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=windows-1252\">
<meta name=\"GENERATOR\" content=\"Microsoft FrontPage 4.0\">
<meta name=\"ProgId\" content=\"FrontPage.Editor.Document\">
<title>vipiil - visbolig</title>
</head>

<body onLoad=\"checkForFrames();\">

på default.asp ser den således ud:

<%
if request.querystring(\"startside\") <> \"\" then
  sStartSide = request.querystring(\"startside\")
else
  sStartSide = \"startside.asp\"
end if
%>

<frame name=\"f2\" src=\"databaser/<%=sStartSide%>\" scrolling=\"auto\">

/nuno
Avatar billede nuno Nybegynder
14. juni 2001 - 09:35 #32
Det der i bund og grund var galt, er at Javascript er case sensitivt (kender forskel på store og små bogstaver). Dvs. det tjek du har haft på hhv. folderen \"Databaser\" og querystringen \"Sagsnr\" ikke har udløst nogen redirect i javascriptet hvis der er små bogstaver i url\'en - men store bogstaver i scriptet, der tjekker.

Det der nu er vigtigt - for at du kan få det til at virke med din \"Send til en ven\" funktion er, at du ændrer det lille \"d\" i \"databaser\" til et stort - således at
http://www.vipiil.dk/databaser/de.asp?Sagsnr=1902
bliver til
http://www.vipiil.dk/Databaser/de.asp?Sagsnr=1902

så skulle det virke helt efter hensigten og så har ud også selv fået lov til at lave lidt ;)

Forsat god fornøjelse med programmeringen :)

/nuno
Avatar billede nuno Nybegynder
14. juni 2001 - 09:43 #33
hov - det ER faktisk også allerede gjort, da url\'en jo bliver genereret af javascriptet window.opener.location;

så ingen problemer der heller.

/nuno
Avatar billede nuno Nybegynder
14. juni 2001 - 09:47 #34
Forresten bare giv mig de 100 pts. du startede spørgsmålet med. 200 er for meget :)

/nuno
Avatar billede smidt Novice
14. juni 2001 - 12:15 #35
Jeg er ganske imponeret, Flot at du gad at hænge på så længe.

Ja de.asp er \"for meget\" Frontpage.....det skal jeg have lavet om ved lejlighed.

Mange tak for hjælpen.
Avatar billede nuno Nybegynder
14. juni 2001 - 12:27 #36
Selv tak  - gider du acceptere/lukke spørgsmålet? ;)

/nuno
Avatar billede smidt Novice
14. juni 2001 - 13:09 #37
Troede jeg havde gjort det....jeg prøver igen...
Avatar billede nuno Nybegynder
14. juni 2001 - 13:17 #38
tak for points :)

du vil ikke have de 100 af dem igen? Jeg synes 100 var rigeligt for min hjælp..... selv om det tog lidt tid inden det virkede.

Skriv lige her hvis du vil - så kan jeg oprette et spsm du kan få 100 points tilbage på.

/nuno