Avatar billede pepperfar Nybegynder
19. juni 2007 - 14:24 Der er 13 kommentarer

Ændring af DNS?

Hej,

Hvor ændre jeg DNS indstillingerne for et .com domæne?
hos .dk domæner er det dk-hostmaster.dk, men hvad med .com?
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. juni 2007 - 14:29 #1
Jeg mener DK-Hostmaster kan formidle tingene, ellers må det være IANA http://www.iana.org/ der håndterer den slags
Avatar billede venturer Nybegynder
19. juni 2007 - 14:39 #2
Hvad er det for nogle indstillinger du skal have ændret?
Avatar billede pepperfar Nybegynder
19. juni 2007 - 14:42 #3
Det er DNS som skal ændres
Avatar billede pepperfar Nybegynder
19. juni 2007 - 14:55 #4
JEg aner ikke hvad jeg skal med http://www.iana.org? skal jeg skrive til dem? Har de ikke en online formular lige som dk-hostmaster har?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. juni 2007 - 15:22 #5
Hvor er domænet købt, dvs. registrator. Der, kun der, kan du ændre det.
Avatar billede pepperfar Nybegynder
19. juni 2007 - 15:33 #6
oki, det prøver jeg. Ved bare ikke om de stadig lever.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. juni 2007 - 15:52 #7
Ellers kan du fortælle os mere om domænet eller det sted du har købt det.
Avatar billede pepperfar Nybegynder
21. juni 2007 - 12:11 #8
Sjovt nok lever de ikke længere. Jeg købte det af basichosting.dk - De står ikke registreret ved CVR længere. JEg skal bare have flytte det domæne hurtigst muligt!
Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. juni 2007 - 12:21 #9
Det er ikke den endelige registrator. Du kan på fx http://whois.sc se hvem det egentlig er der er registrator. Det bedste du umiddelbart kan gøre er nok at få det flyttet (og fornyet) for et år hos en anden udbyder. Du er også velkommen til at sige hvad domænet er...
Avatar billede pepperfar Nybegynder
21. juni 2007 - 12:44 #10
hmm jeg skal have den flyttet til servage.net og de kan ikke hjælpe siger de. De siger jeg skal henvende mig til den som jeg har registreret det ved. Dem jeg har registreret det ved er gået konkurs. Der må da være et eller andet man kan gøre.
Hvis jeg slår det op på den adresse fra erikjacobsen, står jeg selv som registrator og ejer så det burde da ikke være svært at bevise at det er mit. Men hvem kan jeg henvende mig til.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. juni 2007 - 13:04 #11
Registatoren. Den står der også. Det kan fx være

ICANN Registrar:      SPOT DOMAIN LLC DBA DOMAINSITE.COM

Forhåbentlig passer din email-adresse.
Avatar billede pepperfar Nybegynder
21. juni 2007 - 14:59 #12
Yes, så er jeg i kontakt med dem. Det første de siger at jeg jeg skal henvende mig til ham som der registreret domænet for mig. Men har skrevet at han er væk og om de ikke nok gider at gøre det på baggrund af dette. Jeg takker for god vejledning erikJacobsen. Læg venigst et svar.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. juni 2007 - 15:00 #13
Ingen point til mig, tak. Samler ikke. Men fortæl os hvad der sker.