Avatar billede milnid Nybegynder
19. juni 2007 - 17:04 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Blue Screen of death

Hej eksperter

Har for nylig hjulpet en af mine venner med at formatere sin bærbare, og nu får han BSoD hver gang han går ind i kontrolpanelet, og får følgende meddelelse:

Stop: 0x0000008E (0xC0000005, 0xED3F97F8, 0xB8342B8C, 0x00000000)
Iksysflt.sys – Address ED3F97F8 base at ED3F2000, DateStamp 4601c0bf

hvad er der galt, er det en hardware fejl, eller skal jeg bare formaterer igen?

på forhånd tak

Milnid
Avatar billede valbyhus Nybegynder
19. juni 2007 - 18:04 #1
STOP 0x0000008e" error message during Windows XP setup

Describes RAM issues that may cause you to receive Stop errors while the Setup program is running. ... When you install Microsoft Windows XP, you may receive a Stop Error message that is similar to ...

Så hvis du har mere end 1 ramblok, så prøv at tage en ud på skift. Ellers
kør en ramtest.
Avatar billede neoman Novice
19. juni 2007 - 18:09 #2
og en alternativ forklaring er her: http://support.microsoft.com/kb/827663

prøv at pløkke 0x0000008E ind i google og famle blandt de forskellige fejl indtil du finder en som passer på dit tilfælde
Avatar billede hcma Novice
19. juni 2007 - 19:42 #3
det er nok nærmere dette:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q315335  og kan hænge sammen med dette, hvis problemet opstod efter install af SP1
http://support.microsoft.com/kb/329293
Avatar billede valbyhus Nybegynder
19. juni 2007 - 19:50 #4
Det er vel noget af det samme som jeg skrev? Fra dit link:
CAUSE
This behavior may occur if one of the following conditions is true: •    One or more of the random access memory (RAM) modules that are installed on your computer are faulty.
•    The RAM configuration is incompatible with Windows XP.
Avatar billede milnid Nybegynder
19. juni 2007 - 20:47 #5
ok, har ikke mulighed for at fjerne en ram blok, hvordan kører jeg lettest en ramtest?
Avatar billede valbyhus Nybegynder
19. juni 2007 - 20:50 #6
19. juni 2007 - 21:58 #7
Eller ->
http://www.ultimatebootcd.com/ - har en masse hardware tests ...
Avatar billede hcma Novice
19. juni 2007 - 23:05 #8
Avatar billede hcma Novice
19. juni 2007 - 23:06 #9
greysky >>  sorry, jeg burde lave læst lidt mere på lektien  :o(
Avatar billede valbyhus Nybegynder
19. juni 2007 - 23:19 #10
hcma > Man orker da sjældens at læse det hele. Jeg skimmer også teksten:)
Avatar billede milnid Nybegynder
20. juni 2007 - 02:47 #11
ok, har hentet det der UBCD, og brugte først windows memory diagnostics hvor den ingen fejl fandt, og derefter: Memtest86 hvor den først ikke fandt nogen fejl, men gik så ind under configuration, og bad den om at teste Bios all, istedet for Bios std, også finder den ligepludselig tonsvis af fejl, den er over 2 mio nu, og kører stadig... skal han så have skiftet rammene eller...?
Avatar billede milnid Nybegynder
28. august 2007 - 21:25 #12
blev til en formatering, sorry jeg ikke har sagt noget før, men tænkte at siden i ikke har sagt noget var der ikke mere i kunne gøre, og i går derfor ikke ud fra i vil have points (jeg er såmænd ligeglad)