Avatar billede razz Nybegynder
23. juni 2007 - 15:58 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Sletning af mappe

Har engang installeret et program direkte fra en ekstern HD hvilket resulterede i en installations mappe på disken. Problemet er at jeg ikke har adgang til at slette den hverken fra win eller fra prompten. Den bruges ikke mere men har helt sikkert kun været et led i installationsprocessen. Har prøvet attrib-kommandoen men jeg får en adgang nægtet. Hvordan sletter man sådan en mappe?
Avatar billede gratis Nybegynder
23. juni 2007 - 16:03 #1
Avatar billede razz Nybegynder
23. juni 2007 - 16:37 #2
Ingen af værktøjerne virker - mappen er der i hvert fald stadigvæk. Andre forslag til hvad jeg kan gøre? Mappen indeholder en undermappe som jeg ikke engang har lov til at åbne. Tror det er den der er problemet. Har selvfølgelig også prøvet med den alene...
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2007 - 20:21 #3
Jeg kan varmt anbefale "Unlocker", som sletter enhver uslettelig mappe (incl. div. undermapper/filer)!
Og programmet har aldig skuffet mig - programmet virker HVER gang. :-)
Og hvis mappen virkelig er så svær at slette, kan programmet genstarte din PC, og på den måde slette mappen. Men 100% garanti!

Og så er det endda gratis - næsten for godt til at være sandt, ik? :-)

Værsgod: http://ccollomb.free.fr/unlocker/

...tillader mig at lægge et svar, netop fordi jeg VED at det virker. ;-)
Avatar billede razz Nybegynder
24. juni 2007 - 19:41 #4
Jeg er ked af at måtte skuffe dig, extend, men unlocker virker desværre heller ikke. Får flg. fejl: "Objektet kunne ikke slettes, ønsker du at slette objektet ved næste genstart?" Hvis man siger ok og genstarter er min mappe der desværre stadig. Har du nogen grund til hvorfor?
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2007 - 22:00 #5
Faktisk, så er "Unlocker" det eneste program, som med 100% sikerhed kan slette enhver uslettelig mappe (incl. div. undermapper/filer). Det ligger helt fast.

Tip:
I stifinder: Funktioner/mappeindstillinger/vis: Slå alle funktioner til, som ellers gemmer skjulte mapper/filer. Måske det kan være afgørende, i dit tilfælde?

Men hvis du stadig har problemer, så må du ha en eller anden slags virus/orm/hoax/trojansk hest, eller hvad ved jeg.
Derfor vil jeg anbefale dig at oprette samme spørgsmål i virus afdelingen. De kan hjælpe dig med netop den slags snavs.
Avatar billede razz Nybegynder
24. juni 2007 - 22:37 #6
Jeg kan med sikkerhed sige at min disk ikke er inficeret med noget som helst. Derimod kan jeg nu se at Unlocker nu siger at objektet er låst af Explorer.exe (c:\windows\Explorer.exe). Jeg kan afslutte processen eller låse mappen op - ingene af delene virker.
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2007 - 09:40 #7
Igen:
"Unlocker" det eneste program, som med 100% sikerhed kan slette enhver uslettelig mappe (incl. div. undermapper/filer). Det ligger helt fast.

Så hvis der står, at den bare er låst af Explorer.exe (stifinder) burde den også kunne blive slettet under gen-opstart af OS. Det er nemt nok for "Unlocker" at ordne.

*host host* Er du helt sikker på, at du har læst og forstået, hvordan programmet fungerer???

Og du påstår, at du heller ikke har snavs på din PC?
Avatar billede razz Nybegynder
25. juni 2007 - 10:01 #8
Ja, jeg er temmelig sikker på at jeg forstår hvordan programmet fungerer, men selv under genstart bliver mappen ikke slettet. Og ja, jeg er 100 % sikker på at der ikke er snavs på min disk!
Kan det have noget at gøre med at det er en ekstern disk? Altså at den ikke er klar før mappen bliver låst?
Avatar billede gratis Nybegynder
25. juni 2007 - 15:40 #9
en mulighed ku være at hente en live-cd boote op på den og slette den s*tans mappe :) http://www.frozentech.com/content/livecd.php
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2007 - 15:54 #10
gratis:
Tja, en mulighed. :-)
Avatar billede razz Nybegynder
26. juni 2007 - 12:28 #11
Okay, det lyder som en god mulighed. Booter op med Kubuntu og så kan jeg se indholdet af undermappen "update" - en masse microsoft filer til en IE installation.
Problemet er at der kun er læserettigheder til disse - jeg har forsøgt at ændre dem til R-W-X men det har jeg heller ikke tilladelse til. Hvad sker der?
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2007 - 12:48 #12
Ide:
- Hvad med simpelthen af kopiere alle dine data (undtaget den underlige mappe), fra din eksterne harddisk, til en anden hardisk.
- Derefter slette ALLE data på din eksterne harddisk med et hardcore slette-program, incl. den underlige mappe.
- Tilbagefør dine data til din eksterne hardisk igen.

Så er problemet ihvertfald løst! :-)
Avatar billede gratis Nybegynder
26. juni 2007 - 16:07 #13
extend> *hehe* det er nummeret før en hammer :o)

er der i Kubuntu i menuen "Programmer > Systemværktøjer > NTFS Konfigurations Værktøj ?
(frit oversat fra engelsk :) ellers ka du hente  Automatix http://www.getautomatix.com/wiki/index.php?title=Installation og via programmet installere, "Automatix read/write NTFS and Fat32 Mounter"
Avatar billede gratis Nybegynder
26. juni 2007 - 16:35 #14
eller du ka' evt prøve at bruge root kontoen
Avatar billede razz Nybegynder
28. juni 2007 - 15:00 #15
Automatix read/write NTFS and Fat32 Mounter findes desværre ikke listen over programmer - kan jeg hente det fra et andet sted?
Avatar billede gratis Nybegynder
28. juni 2007 - 15:06 #16
øøhh... jeg har da lagt et link hvor du ka hente Automatix ;)
Avatar billede razz Nybegynder
28. juni 2007 - 15:10 #17
Præcis - det har jeg så gjort, men programmet som du beskriver (Automatix read/write NTFS and Fat32 Mounter) kan jeg ikke finde i listen over programmer der kan installeres.
Avatar billede gratis Nybegynder
28. juni 2007 - 15:23 #18
ok nu forstår jeg det (er åbenbart lidt fatsvag idag x-)jeg har ikke kune finde det andre steder, hos mig er det i Automatix under punktet "Miscallaneous" og eller kunne dette måske være en mulighed, http://www.ubuntugeek.com/widows-ntfs-partitions-readwrite-support-made-easy-in-ubuntu-feisty.html
Avatar billede razz Nybegynder
28. juni 2007 - 19:48 #19
Linux er vist bare ikke mig. Prøvede med Ubuntu i stedet men jeg mangler en C compiler for at kunne installere ovenstående. Jeg dropper projektet. Mappen må blive til jeg engang formaterer mit drev. Tak for hjælpen extend og gratis. Jeg vil gerne give jer begge points som tak for hjælpen.
Avatar billede gratis Nybegynder
29. juni 2007 - 00:39 #20
jeg samler ikke på point, så gi' dem til extend ;) her er en måde mere at gøre det på
http://img413.imageshack.us/img413/3113/synapticxk1.png Go Weekend :O)
Avatar billede gratis Nybegynder
29. juni 2007 - 00:44 #21
Softwaren der skal installeres er: ntfs-3g og ntfs-config
Avatar billede razz Nybegynder
29. juni 2007 - 16:36 #22
Som sagt har jeg droppet Linux løsningen. Tusind tak for hjælpen alligevel. Kom med et svar, så giver jeg points.
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2007 - 20:28 #23
Tak for points. :-)
Men "Gratis" skal da også ha sine velfortjente points, synes jeg. Ellers har jeg da heller ikke fortjent points.