Avatar billede nimaz Nybegynder
26. juni 2007 - 15:33 Der er 3 kommentarer

Min Computer Vil ikke starte...hjælp søges

hej

det er første gang jeg er her på eksperten så bær over med mig hvis jeg kvajer mig okay.

for en uges tid siden "døde" min computer

jeg har en stationær

jeg kører AMD 2ghz sempron
1gb ram
ATI radeon 9600 AGP
2 x 80 gb harddiske 1 til windows og slave til skrammel lager

Jeg satte med en morgen .. tændte min computer
den kørte fint...umiddelbart intet at bemærke af unormale ting

indtil den bare slukker af sig selv....mystisk tænkte jeg

jeg kigger efter om der er noget galt..umiddeltbart ser det ud til at være iorden...alle stik sidder som de skal...der er ikke noet der lugter grimt som var det brændt af ... og jeg holder min computer jævnligt ren mht. støv og lignende så det er heller ikke problemet.

jeg tar chancen of tænder igen....den booter...kommer i windows...hvor jeg får lov at være i ca. 10 sekunder...så laver den nøjagtigt samme nummer

nu kan jeg ikke få liv i den igen.

der er Lys i dioden på bundkortet...strømtilførslen er til stede
jeg troede umiddelbart det var strømforsyningen der lavede ballade...fik den derfor testet hos en kammi på hans gamle computer..ingen problemer

jeg har prøvet udelukkelses metoden med RAM blokkene

der kan jeg heller ikke finde noget

jeg har haft alt slået til og fra...jeg kan ikke starte den...blæserne går ikke igang hvilket jeg tar som et signal at der er liv i den i det mindste...hverken CPU køler eller blæseren i strømforsyningen går igang

snakkede med en god ven...han mente at det evt var bundkortet

så bestilte derfor et nyt...uden held..da det nye bundkort er defekt og ikke vil modtage strøm i sig selv...så ikke meget hjælp at hente der..

jeg er lidt på bar bund her...så hvis der er nogen der har et kvalificeret bud på mit lille problem...så ville jeg blive mægtigt glad...tak
Avatar billede ldrada Nybegynder
26. juni 2007 - 15:44 #1
Prøv din CPU i et andet system, eller en anden CPU i dit system. Gør også dette med dine RAM.
Avatar billede ldrada Nybegynder
26. juni 2007 - 15:45 #2
En ting til.
Du har fået et ekstra bundkort? Er det anderledes fra det første? Har du sat alle de power, reset og LED pins i, som man skal gøre? Har du vendt dem rigtigt?
Avatar billede nimaz Nybegynder
26. juni 2007 - 15:49 #3
bundkortet er nøjagtigt det samme

og jeps...alle pins sidder som de skal

og det er ret svært at sætte min cpu i en anden comp da jeg kører socket 754 ...kender ikke ret mange andre der kører det system da alle er ved at skifte til dualcore....jeg agter at gøre det samme..men er nødsaget til at beholde den gamle lidt mens jeg sparer op