Avatar billede hobz Nybegynder
28. juni 2007 - 20:53 Der er 6 kommentarer

Session cookies

Jeg har lavet et program der logger ind på en side. Når der logges ind startes en session på server siden med "Set-cookie".
Hvordan kan jeg nu sende data til serveren, og den genkender mig og at jeg er logget ind?
Jeg kunne forestille mig, at jeg skal sende noget session-cookie data med i headeren. Hvordan gøres dette?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juni 2007 - 00:01 #1
Eksempel fra lageret:

using System;
using System.IO;
using System.Net;

namespace E
{
    public class MainClass
    {
        public static string GetContent(string url, CookieContainer session)
        {
            HttpWebRequest wr = (HttpWebRequest)WebRequest.Create(url);
            wr.CookieContainer = session;
            string html = (new StreamReader(wr.GetResponse().GetResponseStream())).ReadToEnd();
            return html;
        }
        public static void Main(string[] args)
        {
            CookieContainer session = new CookieContainer();
            string login = GetContent("http://localhost:8080/logintest/login.jsp?username=arne&password=hemmeligt", session);
            Console.WriteLine(login);
            string other = GetContent("http://localhost:8080/logintest/other.jsp", session);
            Console.WriteLine(other);
        }
Avatar billede hobz Nybegynder
29. juni 2007 - 16:57 #2
Hvordan virker det med "fysiske" cookies?
Avatar billede hobz Nybegynder
29. juni 2007 - 17:14 #3
Forståede sådan, at en side jeg requester ønsker at oprette en cookie hos mig. Hvordan gemmer jeg data fra denne cookie og medsender data når jeg POST'er?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2007 - 17:47 #4
Som vis i mit kode eksempel !
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2007 - 17:48 #5
Du sender den samme CookieContainer med hver request.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. august 2007 - 22:25 #6
OK ?