Avatar billede syntax_hh Nybegynder
01. juli 2007 - 00:12 Der er 6 kommentarer

Massiv load fejl

Jeg har et problem med min stationære computer. Til tiden fucker internet forbindelsen op, hvilket resulterer i at den loader billeder forkert (fx kun halvdelen af billedet og resten er grønt eller flyttet rundt på en mærkelig måde), flytter rundt på tekst ved at ændre små ting i kildekoden, samt laver alle de filer jeg downloader til korrupte. Jo størrere en sammenhængende fil er, jo større risiko er der for fejl, eller jo flere fejl kommer der. Når jeg fx downloader .rar arkiver er de ALLE korrupte og kan ikke udpakkes. Det giver også en mærkelig oplevelse af multiplayer online gaming.

Problemet plejer at kunne fikses med et genstart, men der er ret irriterende at det er nødvendigt. Problemet har ikke altid eksisteret, og er der heller ikke altid (nok nær 40-50% af tiden). Jeg tror ikke det er ikke min router den er galt med, eftersom min bærbar ikke har de problemer. Er der nogle der umiddelbart har et svar på problemet?

Netkort: ZyXEL G-360 802.11g Wireless PCI Card
Routeren er trådløs, selvom jeg dog ikke tror problemet ligger hos routeren.

På forhånd tak.
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
01. juli 2007 - 08:19 #1
Har du prøvet at installere f.eks. Firefox, og set om det er samme problem der?
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
01. juli 2007 - 12:39 #2
Jeg bruger allerede Firefox, og det har intet med browseren at gøre. Det forekommer hos alle programmer der bruger internettet.
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
01. juli 2007 - 15:37 #3
Her er et eksempel på en load fejl ved et miniaturebillede på DeviantArt:
http://i162.photobucket.com/albums/t275/AcidOverdoze/screenshot_24.jpg
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
01. juli 2007 - 17:50 #4
OK. Ja jeg er godt nok tom for ideer så til hvad det kan være. Det er som om der ikke er nogen fejlkontrol på, ligesom i de gode gamle modem dage, hvor man enten havde hardware eller software fejlkontrol slået til. Hvis ikke fuckede det hele også op.
Man kunne jo frygte lidt det måske var netkortet der har en defekt...
Avatar billede maniacdog Nybegynder
04. juli 2007 - 11:46 #5
Jeg går ud fra at din bærbar også kobler sig op via. wireless?

Hvis dette er tilfældet og den ingen problemer har så ville jeg antage problemet er på den stationære. Derfor ville jeg prøve evt. at afinstallere netværkskortet og prøve og installere det igen - alternativt prøve at opgradere driverne, hvis der er kommet en nyere release.

Virker dette heller ikke ville jeg lige prøve og gå skridtet ydeligere og skifte socket til netværkskortet (altså på bundkortet).

Hjælper dette heller ikke ville jeg prøve med et nyt netværkskort.

Håber du får fundet fejlen :o)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
04. juli 2007 - 12:06 #6
Det kan selvf. være en hardwarefejl, men jeg tror snarere det er en Windows fejl...
Manglende vigtige systemfiler eller manglende eller ødelagte driverfiler.

Prøv SFC scanningen, efterfulgt af en fuld checkdisk:

SFC = Klik på Start > Kør skriv:
SFC /SCANNOW
(husk mellemrum mellem sfc og /) Din windows skive skal sidde i drevet imens. Scanningen tjekker og reparer dine systemfiler.

CHECKDISK = Klik på Start > Kør, skriv:
CHKDSK C: /R
(husk mellemrum mellem : og /)
For at udføre en checkdisk skal masinen genstarte. Skriv derfor J (for JA) i dos-vinduet, tryk Enter og genstart.

Hjælper ovenstående ikke - prøv da at geninstallere dine hardware drivere.