Avatar billede klatten Nybegynder
02. juli 2007 - 11:40 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

hvilket udstyr har jeg brug for til trådløs netværk??

Hej

Er netop flyttet til større og flere lokaler, hvor jeg skal have etableret trådløs netværk.

Jeg har bestilt bredbånd hvor jeg kun kunne få en almindelig router, så jeg mangler alt udstyr til trådløs.

Værelse 1:
Her er routeren fra ISP tilsluttet telefonstik. Den er IKKE trådløs.

Værelse 2:
Her står 2 stationære pc'er samt USB printer.
(Disse har tidligere været tilsluttet router med indbygget switch og printserver.)

Stue:
Her står en KiSS harddiskoptager, der ligeledes skal på netværket.

Hvad skal jeg have købt af udstyr for at kunne få dette netværk op at stå?
Modtager gerne anbefalinger på specifikke modeller!

Tillægsspørgsmål: hvad bruger man Acces Point til ??
02. juli 2007 - 12:05 #1
Avatar billede darrich Novice
02. juli 2007 - 13:40 #2
Du har brug for følgende:

- Et access point (den forbinder bare et fysisk net med et trådløst)
Din router har normal to stik. En WAN som går i telefonstikket i væggen, og en LAN som du skal forbinde. Access pointet kobles på LAN på routeren.

- To trådløse netkort til de stationære pc'ere

- En trådløs USB printserver

- (KISS harddiskoptager)
Her ville jeg starte med at kigge i manualen.

Linksys kan anbefales.
http://www.computercity.dk/index.aspx
vælg netværk, vælg trådløst.
Avatar billede klatten Nybegynder
02. juli 2007 - 14:08 #3
Ja, jeg kan følge dig så langt som til pc'erne og printeren!
Det er netop KiSS maskinen der er problematisk... den kan jeg ikke bare sætte trådløs netkort i!

Andre forslag?
Avatar billede darrich Novice
02. juli 2007 - 14:22 #4
Hvad er det for en model?
Mange modeller er standalone modeller, hvor man blot kan brænde en skive, så det er slet ikke sikkert du kan sætte den på net.
Avatar billede klatten Nybegynder
02. juli 2007 - 14:29 #5
VR-558 ...og den har været på netværk i det sidste års tid nu!!
Avatar billede darrich Novice
02. juli 2007 - 14:30 #6
På kiss-center.dk kan man finde trådløse enheder til KISS udstyr.
http://www.kiss-center.dk/visgruppe.asp?gruppe=kiss
Avatar billede darrich Novice
02. juli 2007 - 14:33 #7
Du kan bruge en Linksys Bridge WET54G Adaptor
Avatar billede darrich Novice
02. juli 2007 - 14:37 #9
Dejlig grej.... :o)
Avatar billede klatten Nybegynder
02. juli 2007 - 14:39 #10
spændende!!
Den bridge må jeg vel så også kunne bruge i værelse 2 og koble den til en switch!?!? Derved behøver jeg ikke købe trådløse netkort! ?
29. juli 2007 - 22:29 #12
???
Ska' du vide mere ?
Avatar billede klatten Nybegynder
11. august 2007 - 08:55 #13
Har købt noget andet og det kører som smurt!!
Købte det hele i ZyXEL!!
Avatar billede klatten Nybegynder
11. august 2007 - 08:55 #14
din besvarelse er ikke alle point værd men hva... tak for input!