Avatar billede moba Nybegynder
03. juli 2007 - 10:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Stor performance forskel ved opslitning af database

Hej Eksperter.
Har efterhånden gravet lige rigligt i samme problemstilling, men har endnu ikke givet op.

Jeg har opdaget, at min database bliver væsentligt mere langsom hvis jeg opslitter databasen i Front-end / Back-end, end hvis placere hele databasen på serveren. Jeg ved at den servere jeg test på, fungere 100%, så tænker at det måske er min db som ikke er skruet rigtigt sammen. Det drejer sig om en access database (access 2000 format) som afvikles på en nyere access installation (ved ikke om det kan være problemet).

Eksempel. Jeg har en rappot som trækker på 6 tabeller. Ved opslitning af databasen tager det 34 sekunder at afvikle rapporten. Hvis ikke jeg splitter databasen tager den under 10 sekunder.

Grunden til at jeg ikke blot lader være med at splitte databasen, er at kun een bruger kan åbne databasen adgangen hvis den ikke er splittet. Jeg får en fejl som siger noget med at admin er logget på (jeg har ikke fejlbeskeden her...)

Any clues much appreciated

Morten
Avatar billede moba Nybegynder
03. juli 2007 - 10:59 #1
Hmm kan se at dette spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/219573 omhandler samme problemstilling, men ingen svar der heller...
Avatar billede moba Nybegynder
03. juli 2007 - 13:02 #2
JAAAAAA
Så lykkedes det endelig!
Jeg har forsøgt alt, og faldt over denne artikel
http://www.granite.ab.ca/access/performancefaq.htm
Ved at følge rådet om, at mdb back end navnet ikke bør antage mere end 8 karakterer, og at mapper hvori databasen ligger heller i ikke bør antage mere end 8 karakterer lykkeds det!

Jeg ændrede mit db navn fra 17 karakterer (det er langt i know) til 2 karakterer. Foretog database splitning til serveren, og vupti afviklingen af forms og rapporter tager få sekunder. Lukker dette spørgsmål med et smil på læben...

God sommer