Avatar billede pennypacker Nybegynder
05. juli 2007 - 20:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med mysql

Hej jeg har et problem i min mysql kode hvor den skal hente information fra databasen. Mærkeligt nok har koden virket før, men er lige skiftet til en ny server også virker det ikke?

Men den skriver på siden hvor den skal vise nyheder:
Unknown column 'a.artID' in 'on clause'

I koden står der:
$getarticles="SELECT * FROM b_articles AS a, b_users AS b LEFT JOIN b_posts c ON (c.articleidentifier=a.artID) WHERE b.userID=a.authorID and a.validates='1' order by thetime DESC limit $start, $numentries ";

Håber i kan hjælpe :)
Avatar billede -veile- Nybegynder
05. juli 2007 - 20:25 #1
den kan ikk finde a.artID i din database.
Er du sikker på at den er oprettet.

evt sætte 'a.artID' ind for de 2 tegn jeg har lavet
Avatar billede pennypacker Nybegynder
05. juli 2007 - 20:32 #2
det virkede hehe havde slet ikke tænkt over at det kunne være '' når det har virket fint før :) men tusind tak for det. Du må meget gerne smide et svar :D
Avatar billede -veile- Nybegynder
05. juli 2007 - 22:04 #3
svar