Avatar billede lassegj Nybegynder
11. juli 2007 - 23:58 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Reset password til Linksys router

Hej

Jeg har en Linksys WRT54G, hvor jeg ikke kan få adgang til den web-baserede setupside. Standardpassword er admin, men det virker ikke og ved ikke hvad det skulle være lavet om til. Har prøvet at "resette" routeren ved at holde "reset"-knappen inde i 30sek., men jeg kan stadig ikke komme ind vha. passwordet "admin".

Nogle der ved hvad jeg kan gøre for at få adgang?

Lasse
Avatar billede osigaard Nybegynder
12. juli 2007 - 00:27 #1
Kan du få fat i log-in boksen, når du taster 192.168.1.1 i browserens adresselinie ??
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. juli 2007 - 01:27 #2
Det er vel ikke "Admin" og ikke "admin"?
Avatar billede osigaard Nybegynder
12. juli 2007 - 01:58 #3
Fra manualen:
To access the web-based utility, launch Internet Explorer or Netscape Navigator, and enter the router's default IP address, 192.168.1.1, in the Address field. Then press Enter.
A password request page, shovn i Figure 6-1 will appear. (non-Windows XP users vill see a similiar screen.)
Leave the User Name field blanm. The first time you open the Web-Based Utility, use the default password admin.
(You can set a new password from the Administration tab'sManagement screen.) Then klik the OK button.
Avatar billede lassegj Nybegynder
12. juli 2007 - 08:55 #4
192.168.1.1 er den adresse jeg går ind på og så kommer log-in boksen frem. Har prøvet både admin og Admin uden resultar. Mærkeligt...
Avatar billede bubbaa Nybegynder
12. juli 2007 - 10:04 #5
Hvad skriver du som brugernavn?
Også prøvet admin der?
Mener at begge dele skal være med småt.
Avatar billede darrich Novice
12. juli 2007 - 10:08 #6
prøv administrator
Avatar billede bubbaa Nybegynder
12. juli 2007 - 10:16 #7
Prøv en gang uden username og admin som password.
Siger de her:
http://www.umbc.edu/oit/sans/desktopsupport/pc_ppp/wireless/NAT/WRT54G/
Avatar billede oz2kas Nybegynder
13. juli 2007 - 00:16 #8
hvis du er 100% sikker på at du har nulstillet den (http://forums.linksys.com/linksys/board/message?board.id=Wireless_Routers&message.id=49658) og at du ikke kan komme ind med blank brugernavn og "admin" som kode, er det muligt der er en anden firmware på den.
Avatar billede lassegj Nybegynder
13. juli 2007 - 15:19 #9
Jeg fandt ud af det... Prøvede at resette uden nogle computere tilsluttet routeren, tilsluttede kun en enkelt computer, genstartede denne og så virkede det med admin som password. Tak for hjælpen.
Avatar billede lassegj Nybegynder
13. juli 2007 - 15:20 #10
lig nogle svar, så får i point:-)
Avatar billede osigaard Nybegynder
13. juli 2007 - 15:48 #11
sådan  :)
Avatar billede oz2kas Nybegynder
13. juli 2007 - 17:30 #12
dejligt at du fik den op at køre igen :-)