Avatar billede basicq Nybegynder
13. juli 2007 - 12:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kordinater på et object.

Hvordan fanger jeg kordinater på et object. Fx vil jeg som udgangspunkt gerne sige at mit <div id="obj1"></div> har kordinaterne 0,0 i øverste venstre hjørne. Kan det lade sig gøre?

Jeg kan selv kun fange hele sidens kordinater med event.clientX og clientY.

Så det jeg tænker på er obj1.clientX...

Håber på lidt hjælp!

Takker
Avatar billede olebole Juniormester
13. juli 2007 - 13:31 #1
<ole>

function getPos(elm) {
    for(var zx=zy=0;elm!=null;zx+=elm.offsetLeft,zy+=elm.offsetTop,elm=elm.offsetParent);
    return {x:zx,y:zy}
}

var o = document.getElementById("mitDiv");
var oPos = getPos(o);
alert(oPos.x);
alert(oPos.y);

Det giver ethvert elements koordinater fra sidens øverste, venstre hjørne (0,0). Herefter må du så lægge til og/eller trække fra - alt efter, hvad det er, du præcist skal bruge  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
24. juli 2007 - 14:13 #2
- men det skulle ikke bruges alligevel, eller ...?
Avatar billede basicq Nybegynder
24. juli 2007 - 19:09 #3
Både og, smid du bare et svar.
Avatar billede olebole Juniormester
25. juli 2007 - 12:28 #4
svar