Avatar billede mestersimon Nybegynder
15. juli 2007 - 20:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Provider error '80004005'

Hej

Får denne fejltekst i IE når jeg loader min asp side,

"Provider error '80004005'

Unspecified error

/SBdk/db.asp, line 11 "

min db.asp fil

"
<%

dim db
dim strConn

Set db = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strConn ="DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};"
strConn = strConn & "DBQ=" & Server.MapPath("\SBdk\SBdb.mdb")

db.Open strConn

%>
"

Hvad betyder det? og hvordan løser jeg fejlen?

Tak
Avatar billede apo Praktikant
15. juli 2007 - 21:01 #1
Se evt. her: http://tutorials.aspfaq.com/8000xxxxx-errors/80004005-errors.html

Du kan altid søge på fejlen i Google ved, at indtaste fejlmeddelelsen i søgefeltet :o)
Avatar billede mestersimon Nybegynder
15. juli 2007 - 21:15 #2
tak

fandt dog svaret et andet sted

http://devbuilder.org/forum/forum_posts.asp?TID=11

I HAVE THE ANSWER!!!! I messed around with this until I found out what the hell was going on. When you get this error, you have triggered the problem, buy editing the database, or just having it open, when you are trying to use it in an asp page. The access driver gets it's knickers in a twist, and you have to free it. To free the driver, you must edit the asp page to attemps to use another driver for *.mdb i.e. put "DRIVER={dummy (*.mdb)}; " instead of "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " then load the page. you will obviousley get an error, cos it wont find that driver. then edit it back to normal: "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " reload the page, and as if buy magic, the refresh will refresh. and you won't have to wait for the timeout. Hope this helps anyone having problems. Let me know if it does :)

Meget meget mærkeligt svar :) men det virkede