Avatar billede snoopidoo Praktikant
16. juli 2007 - 08:58 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan fås en makro til at være tilgængelig altid?

Jeg har fået oprettet en makro, som jeg vil have til at være tilgængelig i alle dokumenter.
Jeg har prøvet at oprette den i min personlige mappe, så den ligger i PERSON.xls, men den er her kun tilgængelig, mens denne fil er åben.

Kan det lade sig gøre at have den tilgængelig lige meget hvilket regneark jeg åbner?

65 point for svar til denne løsning.
Avatar billede knirkeline Nybegynder
16. juli 2007 - 09:03 #1
Du skal have filen, hvori makroen ligger, åben for at kunne bruge makroerne. Du skal bare skjule den via menuen Vindue. Excel-filer, som gemmes i mappen XLstart, åbnes automatisk, når Excel startes. Sørg for at Person.xls gemmes i denne mappe og er skjult.
Avatar billede supertekst Ekspert
16. juli 2007 - 09:09 #2
Ja - du kan oprette makro som et tilføjelsesprogram (XLA) - så er den ALTID tilgængelig.
Avatar billede supertekst Ekspert
16. juli 2007 - 09:10 #3
..eller rettere sagt gemme filen som .xla
Avatar billede snoopidoo Praktikant
14. august 2007 - 08:28 #5
kommer i ikke med et svar.
Det var helt perfekt.
Gemt i en XLA fil og tilføjet, vil man ikke skulle have sin personlige fil åben for at bruge makroerne.
14. august 2007 - 18:42 #6
:-)
Avatar billede supertekst Ekspert
15. august 2007 - 11:34 #7
du får et svar - med hensyn til XLA - så skulle indholdet være tilgængeligt i ethvert regneark- så vidt jeg ved.